31134
۰۶ آبان ۱۳۹۶
شجاعی خبر داد؛

کسب سهمیه المپیک نوجوانان در بخش ریکرو پسران برای اولین بار

رییس فدراسیون تیروکمان گفت: به دنبال راه‌اندازی رقابت‌های لیگ برتر تیروکمان در رده سنی پایه هستیم تا بتوانیم در تمام رده‌های سنی لیگ باکیفیتی داشته باشیم.

به گزارش کودک پرس ، محمدعلی شجاعی پس از پایان پنجمین دوره رقابت‌های لیگ برتر خارج از سالن تیروکمان اظهار کرد: از سال 92 که لیگ را به شکل واقعی راه‌اندازی کردیم تا به امروز که پنجمین دوره لیگ برتر خارج از سالن در رشته‌های ریکرو و کامپوند زنان و مردان در حال برگزاری است، توانستیم شرایطی ایجاد کنیم تا لیگ تیروکمان همانند سایر رشته‌ها به معنای واقعی و به صورت رفت و برگشت برگزار شود. در حالی که پیش از این لیگ به صورت غیرمتمرکز بود و به صورت رقابتی و باشگاهی برگزار نمی‌شد.

وی گفت: همزمان با برگزاری رقابت‌های لیگ برتر خارج از سالن در سال 93، یک سال بعد لیگ داخل سالن را راه‌اندازی کردیم و تعداد تیم‌ها را از 3 یا 4 تیم، به 34 تیم در بخش ریکرو و کامپوند زنان و مردان افزایش دادیم. به هر صورت امروز از برگزاری رقابت‌های لیگ برتر راضی هستم و یقین دارم اگر لیگ با همین روند ادامه داشته باشد، طی یکی دو سال آینده شاهد لیگی پویا و باکیفیت در تیروکمان خواهیم بود.

شجاعی همچنین از راه‌اندازی لیگ برتر تیروکمان در رده‌های سنی پایه خبر داد و خاطرنشان کرد: برای این که بتوانیم در آینده تیم ملی قوی در رشته‌های ریکرو و کامپوند داشته باشیم، باید در بخش پایه نیز از لیگ پویا و باکیفیتی برخوردار باشیم تا با پشتوانه‌سازی و پرورش کمانداران نوجوان و جوان، تیم ملی را در آینده به سمت جوانگرایی سوق دهیم تا در مسابقات جهانی و المپیک آینده حرفی برای گفتن داشته باشیم و تنها هدف‌گذاری خود را معطوف کسب سهمیه نکنیم.

 

رییس فدراسیون تیروکمان با اشاره به کاهش سن تیم ملی ریکرو و کامپوند گفت: اگر در گذشته تنها متکی به چند تک ستاره در تیروکمان بودیم، با سرمایه‌گذاری که طی چند سال اخیر روی تیم‌های پایه انجام دادیم، امروز کمانداران خوبی را به تیم ملی تزریق کردیم که محدوده سنی اکثر آنها زیر 20 سال است. این امر سبب می‌شود تا در انتخاب نفرات تیم ملی و اعزام کمانداران به مسابقات مختلف کادر فنی شرایط راحت‌تر و بهتری داشته باشد. ما در مسابقات جهانی آرژانتین توسط همین کماندارانی که طی 4 سال روی آنها سرمایه‌گذاری کرده بودیم، برای اولین بار توانستیم سهمیه المپیک نوجوانان در بخش ریکرو پسران را کسب کنیم و در بخش دختران نیز اگر سوگند رحمانی بر استرس خود غلبه بیشتری داشت، قطعا در بخش دختران نیز سهمیه المپیک نوجوانان را کسب می‌کردیم. البته در مسابقات آسیایی بنگلادش تصمیم داریم همراه تیم ملی بزرگسالان، 3 نفر از دختران نوجوان را نیز عازم این رقابتها کنیم تا یک سهمیه باقیمانده در بخش دختران را نیز در بازیهای آسیایی کسب کنیم.

شجاعی افزود: دیگر هیچ ضمانتی برای حضور هیچ یک از کمانداران در تیم ملی وجود ندارد و هر کمانداری حتی در رده سنی نوجوانان بتواند بهترین رکورد را در بخش ریکرو و کامپوند ثبت کند، پیراهن تیم ملی را بر تن می‌کند. من یقین دارم با همین سیاست‌گذاری در چند سال آینده همانند کامپوند در رشته ریکرو نیز حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این پرسش، با توجه به این که اکثر تیم‌های لیگ برتر به دلیل نداشتن اسپانسر در هفته‌های پایانی از شرکت در لیگ انصراف می‌دهند، آیا فدراسیون تیروکمان قوانین خاصی برای برخورد با این تیم ها ندارد، خاطرنشان کرد: لیگ تیروکمان چون نوپاست، هنوز اسپانسرهای مطرح حاضر به سرمایه‌گذاری در این رشته نیستند. با حمایت خود از چنین تیم‌هایی باید انگیزه لازم را در آنها ایجاد کنیم تا از لیگ تیروکمان کناره‌گیری نکنند. با برخورد قاطع و تصویب قوانین تنها انگیزه آنها را برای حضور در لیگ برتر تیروکمان از بین می‌بریم. ضمن این که تا به امروز نگاه من نسبت به تیم‌های لیگ برتری، نگاه برخوردی نبوده و سعی کردیم تا حد امکان از آنها حمایت لازم را به عمل آوریم تا به خاطر مشکلات مالی از لیگ انصراف ندهند.

رییس فدراسیون تیروکمان تصریح کرد: من معتقدم مسیر درستی را در تیروکمان طی می‌کنیم و اگر همین مسیر تداوم داشته باشد، در المپیک 2020 توکیو در ریکرو زنان و مردان وضعیت بهتری نسبت به المپیک قبلی خواهیم داشت.

 

وی در پایان با بیان این که از عملکرد مربی کره‌ای تیروکمان راضی هستم، گفت: پارک میون سرمربی تیم ملی تیروکمان طی یکسال و اندی که در راس تیم ملی قرار گرفته است، تحول زیادی را در بخش پایه ایجاد کرده است. اگر در مسابقات جهانی آرژانتین سهمیه جهانی را کسب کردیم، بخاطر این است که در این رده سنی توسط این مربی کار پایه‌ای به درستی صورت گرفته و امروز توانسته‌ایم تعداد کمانداران خود را با برنامه‌ریزی خوب این مربی به حدی افزایش دهیم که در گزینش و اعزام کمانداران دیگر دغدغه‌ای نداشته باشیم. به هر صورت اگر روند کار به همین شکل ادامه داشته باشد، حضورش تا المپیک 2020 در تیروکمان قطعی است.

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار