30627
۰۳ آبان ۱۳۹۶
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت؛

برگزاری دوره‌های آموزشی مصرف هوشمندانه آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: دوره‌های آموزشی مصرف هوشمندانه آب در سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، محمد طاهری در جلسه بررسی برنامه‌ریزی مدیریت مصرف آب استان سمنان اظهار داشت: طرح مهام یکی از طرح‌های آموزشی و فرهنگی برای مدیریت مصرف آب است که برای اولین بار در استان سمنان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه جامعه هدف در این طرح قشر دانش‌آموز استان سمنان است اذعان کرد: دانش‌آموزان میزان تأثرپذیری و نفوذ بالایی دارند که می‌توان از این ظرفیت برای تحقق اهداف موردنظر در حوزه کاهش مصرف آب و مدیریت بحران کم‌آبی دست‌یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان این کشور هستند تصریح کرد: نقش محوری تأثرگذار آن‌ها نباید در جامعه نادیده گرفته شود و با ساماندهی آنان در طرح‌های فرهنگی می‌توان ریشه‌های بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه را مرتفع کرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بالغ‌بر 5 هزار و 281 دانش‌آموز در طرح مهام شرکت کردند بیان کرد: این طرح گامی مؤثر در راستای مدیریت مصرف آب در استان سمنان در بلندمدت است و باید از تمام ظرفیت‌های استان سمنان برای تحقق این امر بهره‌گیری کنیم.

طاهری سامان‌دهی چاه‌های آب استان سمنان را یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب از منابع زیرزمینی عنوان کرد و افزود: اجرای دستگاه‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی استان نیز میزان قابل‌توجهی از مصرف آب را در استان کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه این سمنان بیش از 250 هزار مشترک مصرف آب دارد افزود: به‌طور میانگین هر خانوار 700 لیتر در طول یک روز کامل آب مصرف می‌کند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری با بیان اینکه برخی از افراد در مصرف آب هیچ الگو و برنامه‌ای ندارند خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی برای اصلاح الگوی مصرف آب را در دستور کار قرار دهید تا از مصرف بی‌رویه این مایه حیاتی جلوگیری شود.

منبع:تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار