3055
۰۷ شهریور ۱۳۹۵

آغاز به کار نخستین مرکز روزانه کودکان خیابانی شیراز

نخستین مرکز روزانه کودکان خیابانی شیراز، شنبه 6شهریور و در پنجمین روز از هفته دولت، پذیرش کودکان نیازمند حمایت را آغاز کرد.

به گزارش کودک پرس    مدیر مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده موج مهر شیراز، در گفت و گو با ایرنا در این باره بیان داشت: در این مرکز خدمات مختلفی به کودکان خیابانی، کودکان کار و بچه های بدسرپرست و بی سرپرست ارائه می شود.
محسن خلیفه افزود: کودکان به صورت خود معرف به این مرکز مراجعه می کنند و یا از سازمان هایی مانند پیشگیری از آسیب های اجتماعی، شهرداری شیراز، نیروی انتظامی یا بهزیستی به ما معرفی می شوند.
وی اظهار کرد: شماری از کودکان نیازمند حمایت نیز از طریق مددکاری در پارک ها و خیابان ها شناسایی و جذب می شوند.
مدیر مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده موج مهر شیراز گفت: برای توانمندسازی این کودکان، فعالیت های مختلفی مانند حرفه آموزی، سوادآموزی، آموختن مهارت های زندگی، فعالیت های ورزشی و خدمات سلامت در دستور کار این مرکز است.
وی افزود: روزانه برای 15 تا 50 کودک پرونده تشکیل می شود و این کودکان از خدمات این مرکز از ساعت هشت صبح تا ساعت 20 برخوردار می شوند.
خلیفه گفت: پیش از این روال بر این بود که کودکان خیابانی با قوه قهریه، تحویل مراکز شبانه روزی و در این مکان نگهداری می شدند اما نگهداری شبانه روزی از کودکان در حوزه مسئولیت مرکز روزانه کودکان خیابانی نیست.
وی گفت: بسیاری از کودکان خیابانی و کار، پدر و مادر دارند اما والدین آنها فقیر و نیازمند هستند و سازمان بهزیستی به سبب اینکه آنها دارای پدر و مادر هستند، منع قانونی در نگهداری آنها دارد و به همین دلیل، این مرکز روزانه در شیراز افتتاح شد.
مدیر مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده موج مهر شیراز اظهار کرد: بر مبنای تفاهم نامه کشوری منعقد شده بر اساس مصوبه هیات وزیران، 11 دستگاه و سازمان مختلف ملزم به ارائه خدمات به کودکان خیابانی و کار پذیرش شده در مراکز روزانه این گروه از کودکان هستند و این مراکز به عنوان رابط با دستگاه ها، حل مشکلات مختلف کودکان در زمینه بیمه، آموزش مهارت و حرفه و همچنین سوادآموزی را پیگیری می کند.
بهره برداری از نخستین مرکز روزانه کودکان خیابانی شیراز، یکی از برنامه های گرامیداشت هفته دولت در حوزه بهزیستی فارس بود.
به گفته مدیرکل بهزیستی فارس، به مناسبت هفته دولت بیش از 20 مرکز درمانی، خدماتی و اجتماعی در این استان به بهره برداری می رسند.
دوم تا هشتم شهریور به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

 

 

منبع:    ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار