3043
۰۷ شهریور ۱۳۹۵

مانورهای مقابله با زلزله در مدارس بنگلادش برگزار می شود

به گفته مقامات آموزشی بنگلادش اجرای این مانورها حائز اهمیت است زیرا افراد را آماده می‌سازد در شرایط واقعی رفتار متناسب و صحیح داشته باشند.

به گزارش خبرنگار کودک پرس    بررسی‌ها حاکی از آن است که بنگلادش، هند و میانمار در برابر زلزله‌های مهیب آسیب‌پذیر هستند.

“دیوان محمد ستار” مدیر یکی از مدارس بنگلادش گفت: طی سه سال گذشته دست‌کم یک مورد زلزله در سال در این کشور رخ داده است. یکی از این زلزله‌ها هنگام حضور دانش آموزان در مدرسه اتفاق افتاد که ترس و وحشت آنان را به دنبال داشت.

هدف از این طرح که بر اساس برنامه آمادگی در برابر بلایای طبیعی اتحادیه اروپا اجرا می‌شود آن است که در زمان وقوع زمین لرزه تلفات انسانی زیادی به جا نماند. به همین دلیل برنامه آموزشی طراحی شده تا چگونه با این فاجعه در مدارس ابتدایی و راهنمایی بنگلادش مقابله شود.

این اقدامات آموزشی به دنبال وقوع زمین لرزه‌هایی انجام گرفت که به دلیل تخریب و خسارت دیدن ساختمان مدارس، هزاران نفر در کشورهای مختلف جهان کشته شدند.

در سال ۲۰۰۵ زلزله‌ای در منطقه کشمیر پاکستان اتفاق افتاد که بر اثر آن ۱۹ هزار کودک جان خود را از دست دادند و اکثر آنان به دلیل ماندن زیر آوار ساختمان مدارس کشته شدند.

به گزارش روزنامه گاردین، تا کنون مقامات بنگلادشی این مانورها را در ۸۴ مدرسه ابتدایی و ۹ مدرسه راهنمایی اجرا کرده‌اند و دولت به دنبال آن است که این برنامه را در تمامی ۶۶ هزار مدرسه ابتدایی و ۳۲ هزار مدرسه مقطع راهنمایی برگزار کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار