30198
۰۱ آبان ۱۳۹۶

مدیر بهزیستی کرمانشاه در مورد مرگ کودک بد سرپرست توضیحاتی داد

رئیس اداره بهزیستی کرمانشاه با اشاره به انتشار خبری مبنی بر مرگ یک کودک بدسرپرست در کرمانشاه در پی تعلل بهزیستی، گفت: این موضوع، زمانی به بهزیستی شهرستان اعلام شد که بیش از 2 هفته از مرگ کودک گذشته بود.

به گزارش کودک پرس، روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه به نقل از زهره شریفی اظهار کرد: نظر به اظهارات مسئول خیرین جمعیت دانشجویی امام علی (ع) مبنی بر اطلاع این سازمان از وضعیت 10 کودک در معرض خطر جانی، افزود: مدیریت بهزیستی شهرستان کرمانشاه اعلام می دارد که براساس مستندات موجود، زمانی مرگ این کودک به بهزیستی اعلام شد که 2 هفته از این موضوع می گذشت.
وی ادامه داد: دلیل فوت کودک تصادف با خودرو اعلام شده و این کودک براساس قانون تحت سرپرستی پدر و مادر بوده و همچنین هیچ گونه گزارشی مبنی بر کودک آزاری در این حادثه اعلام نشده است.
به گفته رئیس اداره بهزیستی کرمانشاه، این موضوع غیرمنصفانه و بدون تحقیق در صورتی منتشر می شود که مدیریت بهزیستی شهرستان کرمانشاه سال گذشته نزدیک به 400 کودک کار را شناسایی کرده است.
شریفی به ارائه خدماتی مانند بیمه سلامت، هماهنگی با آموزش و پرورش و انجام امور مددکاری و مشاوره ای به منظور ادامه تحصیل کودکان شناسایی شده و حمایت از خانواده این کودکان از طریق ودیعه مسکن خرید لوازم ضروری، توزیع بسته حمایتی غذایی، برگزاری کلاس های آموزشی و حرفه ای برای این کودکان و خانواده های آنها، حمایت از طریق مراکز شبه خانواده، برگزاری کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، حمایت از خانواده کودک کار به منظور ایجاد اشتغال و جلوگیری از کار به این کودکان اشاره کرد.
وی اظهار کرد: این موضوع از طرف مدیریت بهزیستی شهرستان کرمانشاه در حال بررسی است و متعاقبا اخبار تکمیلی منتشر خواهد شد.
وی ابراز امیداوری کرد، اصحاب رسانه قبل از انتشار اخبار با روابط عمومی این اداره کل تماس حاصل کرده و از کم و کیف رویداد کسب اطلاع دقیق نمایند.
مسئول خیرین جمعیت دانشجویی امام علی (ع) استان کرمانشاه در نشست سمن ها در استانداری، از مرگ یک کودک بدسرپرست در سال گذشته به علت تعلل مسئولان بهزیستی خبر داده بود.

 

 

 

منبع:ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار