موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
30046
۰۱ آبان ۱۳۹۶
محققان پاسخ دادند؛

آینده تحقیقات سلول‌های بنیادی در زمینه پزشکی بازساختی و درمان بیماری‌ها

نتایج تحقیق پژوهشگران پژوهشگاه رویان نشان داد آینده تحقیقات در زمینه سلول‌های بنیادی به پزشکی بازساختی و درمان بیماری‌ها به خصوص سرطان تمرکز خواهد داشت.

به گزارش کودک پرس ، سلول‌های بنیادی، با توجه به پتانسیل بالای تقسیم و تمایز، دامنه گسترده‌ای از کاربردهای درمانی را در آینده امکان پذیر خواهند کرد. همیشه این پرسش مطرح بوده است که در آینده جهت‌گیری پژوهش‌های این حوزه چگونه خواهد بود؟

به منظور پاسخ به این سوال، دکتر سامانی، دکتر توتونچی و همکارانشان در پژوهشگاه رویان، پژوهشی را طراحی کردند که طی آن از طریق پرسش‌نامه نظر 150 پژوهشگر حوزه سلول‌های بنیادی شاغل در پژوهشگاه رویان در خصوص آینده پژوهشی این شاخه از دانش اخذ شد. پرسش‌ها بر اساس مقالات بین‌المللی طراحی و نتایج با روش‌های آماری مناسب بررسی شدند.

 

از میان 150 پرسش‌نامه توزیع شده به 138 عدد به طور کامل پاسخ داده شده بود که در بررسی نهایی مورد استفاده قرار گرفت. بیشتر شرکت کنندگان خانم (حدود 60 درصد) و میانگین سنی شرکت‌کنندگان حدود 31 سال بود.

نتایج این پژوهش که در نشریه بین‌المللی یاخته (Cell Journal) به چاپ رسید، نشان داد: از نظر شرکت کنندگان در این پژوهش، بودجه مهمترین چالش پژوهش در حوزه سلول‌های بنیادی است، 79درصد اعتقاد داشتند که لازم است دولت به این پژوهش‌ها بودجه اختصاص دهد و 77 درصد معتقد بودند خیرین می‌توانند در این حوزه ورود کنند و “خیرین پژوهش” می‌توانند نقش موثری در موفقیت‌های درمانی این شاخه از علم ایفا کنند.

 

93 درصد از پرسش شوندگان معتقد بودند که هدف اصلی از پژوهش در شاخه سلول‌های بنیادی ارتقای سطح سلامت جامعه است.

57 درصد از پژوهشگران، سلول‌های بندناف و سلول‌های بنیادی بالغ را مناسبترین رده‌های سلولی برای استفاده در پژوهش‌های درمانی می‌دانستند. همچنین از نظر بیشتر پرسش‌شوندگان پژوهش در زمینه سرطان باید در اولویت قرار می‌گرفت.

 

نتایج این پژوهش نشان داد: آینده تحقیقات در زمینه سلول‌های بنیادی به پزشکی بازساختی و درمان بیماری‌ها به خصوص سرطان تمرکز خواهد داشت.

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار