29828
۳۰ مهر ۱۳۹۶
در نشست خبری مطرح شد؛

«کودکی همسفر قصه‌ها» شعار بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شد

مریم کاظمی دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: اگر کار مدیران قبل را ادامه دهیم و کمتر حاشیه‌ داشته باشیم، بهترین نوآوری است.

به گزارش کودک پرس ، نشست خبری بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، امروز با حضور مریم کاظمی دبیر جشنواره، عبادی مدیر کل اداره فرهنگ و هنر همدان، پیمان شریعتی و اهالی رسانه در سالن مشاهیر مجموعه تئاترشهر برگزار شد.

مریم کاظمی ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در خارج از پایتخت گفت: برگزاری جشنواره‌ها در شهرستان‌ها باعث آشنایی مردم با سلایق، آداب و رسوم و فرهنگ‌های گوناگون می‌شود.
یکی از خوشحالی های من این است که جشنواره در خارج از تهران برگزار می شود. در هر شهری که اتفاق فرهنگی می‌افتد؛ باید درباره پیشینه آن تحقیق کرد و این باعث می شود که مردم به فرهنگ با دیدگاه دیگری بنگرند.

دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: در بخش نمایشنامه‌نویسی 67 اثر به دستمان رسید که 10 اثر برای حضور درجشنواره انتخاب شدند. هدف ما این بود کیفی کار کنیم. در بخش تئاتر خیابانی 168 طرح مطرح شد که در ارزیابی اولیه 31 طرح و نهایتاً 8 طرح جشنواره‌ای شدند. همچنین از میان 73 طرح نمایشی خردسال، 7 اثر انتخاب شدند.

وی افزود: آثار منتخب جشنواره در بخش کودک و نوجوان هم تا هفته آینده مشخص می‌شوند.

کاظمی درباره برگزاری هرچه بهتر جشنواره گفت: ما سعی می‌کنیم سطح جشنواره را بالاتر ببریم. بودجه در همه جا کم است؛ اما سعی در بهبود شرایط داریم. اساس این جشنواره بهبود اوضاع نمایش، سالن‌ها و شرایط است.

کاظمی درباره شعار جشنواره بیان کرد: شعار جشنواره «کودکی همسفر قصه‌ها» است. مدیران جزء همیشه می‌خواهند مدیر کل را خوشحال کنند و سعی در تعریف از خودشان دارند. به نظرم ما باید از کوچک‌ترین تغییرات هم حمایت کنیم. من به نوآوری خیلی اعتقاد ندارم. اگر کار مدیران قبل را ادامه دهیم و کمتر حاشیه‌ داشته باشیم، بهترین نوآوری است.

همچنین؛ فاضل عبادی مدیر کل اداره فرهنگ و هنر همدان گفت: امیدواریم همدان به قطب تئاتر و فیلم کودک تبدیل شود.

وی درباره برگزاری جشنواره تئاتر کودک در همدان اظهار داشت: همدان ظرفیت فرهنگی بالایی دارد. هم همدان و هم شهرستان‌های دیگر توانایی برگزاری جشنواره‌ها را دارند. خوشبختانه دستگاه‌های فرهنگی و شهرداری به خوبی با ما همکاری کردند. ما به برگزاری جشنواره تئاتر کودک در همدان افتخار می‌کنیم. اکنون تعداد بالایی از سالن‌های نمایشی برای اجرای نمایش آماده شده است. ضعف آن‌چنانی در برگزاری این رویداد فرهنگی نداریم و شهرستان‌های دیگر هم با تقویم جشنواره هماهنگ بودند. وضعیت اسکان میهمانان اگر از تهران بهتر نباشد، بدتر نیست. این جشنواره بسیار قوی‌تر از جشنواره تئاتر فجر در تهران برگزار می‌شود.

در پایان حاجیان مسئول ستاد جشنواره، درباره مخارج استان بیان کرد: تمام هزینه‌ها از سوی اداره فرهنگ استان همدان تأمین می‌شود؛ بجز هدیه و باقی هزینه‌ها که اداره هنرهای نمایشی تقبل می‌کند. ما امسال 15درصد افزایش بودجه داشته‌ایم.

گفتنی است؛ بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، 10 تا 15 آذر ماه سال جاری در شهر همدان به دبیری مریم کاظمی برگزار می شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار