موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
29797
۳۰ مهر ۱۳۹۶
با حضور مدیران و مربیان مهدهای کودک؛

برگزاری کلاس آموزشی آمبلیو پی (تنبلی چشم) در شهرستان ملارد+ تصاویر

کارگاه آموزشی با حضور بیش از ۴۰ نفر از مدیران و مربیان مهدهای کودک، کلینیک ها ،مجتمع خدمات بهزیستی ، پایگاههای کانون پرورش فکری کودکان ،پایگاههای بسیج سطح شهرستان ومربیان پیش دبستانی و پرسنل با تدریس هستی علی پور در اداره‌ی بهزیستی ملارد انجام پذیرفت.

به گزارش کودک پرس ، کلاس آموزش آمبلیو پی ( تنبلی چشم ) ، ویژه مدیران و مربیان مهد های کودک ، کلینیک ها ، مجتمع خدمات بهزیستی ، پایگا ههای کا نون پرورش فکری کودکان ، پایگاههای بسیج سطح شهرستان ، مربیان پیش دبستانی در محل اداری بهزیستی ملارد انجام شد .

این کارگاه با حضور بیش از 40 نفر از مدیران و مربیان مهد های کودک ، کلینیک ها ،مجتمع خدمات بهزیستی ، پایگاههای کانون پرورش فکری کودکان ،پایگا ههای بسیج سطح شهرستان ومربیان پیش دبستانی و پرسنل با تدریس هستی علی پور در اداره ی بهزیستی ملارد انجام پذیرفت .

هستی علی پور ( مدرس کارگاه ) درا بتدای جلسه مقدمه ای را درباب موضوع کارگاه ارائه نمودند و اظهار داشتند ، تنبلی چشم یکی از انواع اختلالات بینایی است که بر اثر آن در یک چشم به ظاهر سالم ، کاهش دید مرکزی بوجود می آید . دراین حالت ، گرچه ساختمان ظاهری چشم سالم است اما دید چشم حتی با استفاده از عینک هم کامل نمی شود . وقتی تکامل بینایی در یکی از چشمها طبیعی و در چشم دیگر غیر طبیعی باشد ، چشمی که بینایی آن تکامل پیدا نکرده ، مبتلا به ضعف بینایی شده و بتدریج تنبل می شود ، تنبلی چشم در 2تا3 درصد از کودکان دیده می شود و بهترین زمان برای اصلاح این حالت اوایل کودکی است . ودر ادامه به آموزش عملی این طرح پرداخت.

این جلسه توجیهی در راستای پیشگیری از تنبلی چشم بچه های 3 تا 6 سال انجام پذیرفت .

شایان ذکر است تعداد 95 پایگاه جهت اجرای این طرح در سطح شهرستان ایجاد شده است .

طرح ملی پیشگیری از آمبلیوپی ( تنبلی چشم ) از ابتدای آبان ماه لغایت آخر آذر ماه در پایگاههای غیر دائم سراسر کشور انجام می شود .

آموزش برنامه سنجش بینایی کودکان 3 تا 6 ساله با هدف پیشگیری از تنبلی چشم طی دو جلسه بصورت تئوری و عملی دراداره بهزیستی بر گزار شد .

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار