29227
۲۹ مهر ۱۳۹۶
دکتر بهروز رفیعی؛

شخصیت کودک باید با آموزه های دینی و اسلامی تقویت شود

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی گفت: زیربنای شخصیت کودک باید با آموزه های دینی و اسلامی تقویت شود تا در بزرگسالی دچار آسیب نشود.

به گزارش کودک پرس ، دکتر بهروز رفیعی، مدیر کل بهزیستی استان مرکزی در جلسه هماهنگی برگزاری همایش سه ساله حسینی ضمن تاکید بر تقویت بنیه دینی و فرهنگی کودکان گفت: فرهنگ و معارف دینی و اعتقادی باید از دوران کودکی در بین آنان نهادینه شود.

وی با اشاره شناساندن وقایع عاشورا، چرایی این واقعه و قیام امام حسین علیه السلام و عزاداری برای سید و سالار شهیدان و شهدای دشت کربلا مساله مهمی است که باید افراد از همان دوران کودکی با آن آشنا شوند، افزود: بهزیستی استان مرکزی در ایام محرم و صفر برنامه های فرهنگی و آموزشی فراوانی برای بچه ها دارد که این عزیزان را با فرهنگ دینی و عاشورایی آشنا کنند.

دکتر رفیعی با اشاره به اینکه همایش سه ساله حسینی با هدف بزرگداشت مقام حضرت رقیه سلام الله علیه برگزار می شود، ادامه داد: این همایش در روز چهارشنبه 3 آبان ماه مصادف با 5 صفر با حضور گسترده آحاد مردم  در جوار بقعه مبارکه امامزاده محمد عابد علیه السلام مشهد میقان شهر اراک برگزار می شود، که در این راستا را در این همایش شرکت می دهد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در این همایش نیز حدود 600 نفر از کودکان 5 تا 6 ساله مهدهای کودک و فرزندان شبه خانواده که تحت سرپرستی بهزیستی هستند در کنار دیگر عزادران شرکت دارند.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: این همایش با هدف تبیین فرهنگ عاشورا و بر اساس آموزه های دین مبین اسلام و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی و تقویت بنیه معنوی کودکان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در این همایش به بیان زندگی قهرمانان عاشورا و ایام بعد از عاشورا و سرنوشت شهدای دشت با زبان کودکان پرداخته می شود.

این همایش با همکاری سپاه روح الله، بسیج جامعه زنان، بقعه مبارکه امامزاده محمد عابد علیه لاسلام، بهزیستی، شهرداری، اوقاف و دستگاه های فرهنگی برگزار می شود.

منبع:خبرگزاری شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار