موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
160706
۲۸ خرداد ۱۳۹۷

اینترنت و پیام رسان‌های غیربومی بستر کودک آزاری شده!/ چرا اطلاعات خانم اشکی از ویکی‌پدیا و صفحات اینترنت پاک شد؟

کارشناس فضای مجازی در نشست تخصصی ابعاد و پیامد‌های اجرای سند ۲۰۳۰ گفت: چرا کسی نگران ۴۵ میلیونی انسان و کودکی که در معرض محتوای مخرب شخصیت کودک قرار دارند نیست و صرفا به اجرای سند ۲۰۳۰ یونسکو چسبیده‌اند؟

به گزارش کودک پرس ، آل داوود کارشناس فضای مجازی و پژوهشگر فرهنگی در نشست تخصصی ابعاد و پیامد‌های اجرای سند ۲۰۳۰ یونسکو با محوریت برنامه تلویزیونی ماه عسل در مورد واکسن HPV به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

اگر منطقی در کار است توهین و تهدید به چه منظور انجام می‌شود؟

آل داوود در ادامه این نشست گفت: در مباحث تخصصی واکسن اجازه می‌دهیم خود متخصصین مسأله واکسن را دفاع یا رد کنند، اما در این چند روز تیم‌هایی در فضای مجازی تشکیل شد، فضای گفتمانی بین مردم شکل گرفت و سوالات انتقاد‌های به حقی پرسیده شد که باید پاسخی به آن‌ها داده شود، اما ما شاهد بی اخلاقی از طرف مقابل بودیم به گونه‌ای که گفتند عده‌ای با سلامت مردم مشکل دارند.

کارشناس فضای مجازی افزود: برخی از این سوال‌ها حول نتایج استفاده از واکسن HPV در دنیا است گزارش‌های متفاوتی در این زمینه منتشر شده مثلا گزارش ایندیپندنت که ۸۰۰۰ نفر در واکنش دارویی به این واکسن دچار مشکل شده اند و یا انجمن‌هایی در انگلستان و دیگر کشور‌ها تشکیل شده که با تزریق واکسن HPV مقابله می‌کنند. یعنی اگر واکسن HPV تایید هم بشود با اما و اگر‌هایی همراه خواهد بود. وقتی قرار است واکسنی تزریق شود باید دراگی اکشن آن سنجیده شود که آیا واکسن می‌تواند کمک کند یا نه این موضوع هنوز در هاله‌ای از ابهام است که متخصصین باید به آن پاسخ دهند. ما با بی اخلاقی توهین‌ها و تهدید‌های عده‌ای مواجه شده‌ایم که معلوم نیست چه هدفی را دنبال می‌کند.

 

خانم یاسمن اشکی و مجموعه‌اش مشغول آموزش‌های 2030 یونسکو است
آل داوود در ادامه گفت: اما اصل مطلبی که می‌خواهم با مردم در میان بگذارم اصل سند توسعه پایدار است که طبق دستور صریح رهبر فرزانه انقلاب اجرای سند ۲۰۳۰ در ایران تحت هر عنوان و بهانه‌ای باید متوقف شود. طبق شواهد غیرقابل انکار خانم یاسمن اشکی مشغول آموزش جنسی در مدارس و مهدکودک‌ها است که آموزش جنسی یکی از ۱۷ بند خواسته شده در سند توسعه پایدار است.

 

سند 2030 برخلاف فرهنگ اسلامی و ایرانی ما و حکم حکومتی امام خامنه‌ای است
وی تاکید کرد: سند توسعه پایدار عنوان می‌کند که کشور تا سال ۲۰۳۰ باید به چه سمتی برود ما مخالف سلامت جنسی نیستیم، اما در دین اسلام راهکار خودمان را داریم و فرهنگ دینی و ملی ما با غرب کاملا متفاوت است و نیازی نداریم که آمریکا و صهیونیست‌ها برای ما سند توسعه پایدار بپیچند.

کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: چرا هر چه غرب نسخه بپیچد باید ما عملیاتی کنیم این سند برخلاف حکم حکومتی امام خامنه‌ای در جا‌های مختلف کشور در حال اجرایی شدن است. جالب است که یکی از مسئولان آموزش و پرورش هم گفته که بحثی که توسط خانم اشکی اتفاق افتاده را در داخل مدارس پیگیری می‌کند. جالب است که توصیه‌های رئیس رژیم منحوس صهیونیستی در حوزه آب در سند توسعه پایدار جا خوش کرده است.

 

نتایج بد اجرایی شدن سند توسعه پایدار در حوزه‌های مربوطه مشهود است
وی گفت: در پی اتفاقاتی که در برنامه ماه عسل رخ داد سوالات بسیاری برای مردم شکل گرفت و فضای گفتمانی در داخل کشور مطرح شد. رهبر فرزانه انقلاب در جمع دانشجویان فرمودند فضای مطالبه گری را در کشور دنبال کنید، اما شاهدیم که برخورد غیراخلاقی با سوالات برحق مردم داشتند جلسه امروز نه به سند توسعه پایدار است این سند در چند سال گذشته به صورت مخفیانه در حال اجرایی شدن بوده است و نتایج اجرای آن مساوی با شرایط امروز کشور است.

 

بر طبق آمار اولین جایی که در حوزه سلامت جنسی کار شود پیام رسان‌های تلگرام اینستاگرام و فیسبوک هستند
وی عنوان کرد: یک سوال که در این زمینه ما داریم این است کسانی که مدعی هستند با این سند می‌خواهند سلامت جنسی در کشور را برقرار کنند بگویند که آمار کودک آزاری در ایران چه قدر است اولین جایی که باید در حوزه سلامت جنسی روی آن کار شود تلگرام، اینستاگرام، گوگل و فیس بوک است و بستر اجرایی شدن سند 2030 یونسکو همین فضای رها شده به حال خود است. خود سند توسعه پایدار بستر و زیرساخت اجرایی شدن خود را این فضا معرفی کرده ست.
این پژوهشگر افزود: شما را به سخنرانی اخیر ترزا می، نخست وزیر انگلیس در اجلاس داووس جلب می‌کنم او در خصوص تلگرام گفت تلگرام خانه جنایتکاران و تروریست‌ها است و تا زمانی که گوگل، تلگرام و فیس بوک تعیین تکلیف نشوند در خواست دارم که کشوری روی کودک آزاری، قاچاق انسانی و تروریسم سرمایه گذاری نکند.

 

آل داوود در ادامه افزود: شبکه اجتماعی اینستاگرام و تلگرام مملو از محتوای کودک آزاری و تشویق به آن است به گونه‌ای که شرکت اپل یکی از دلایلی که چند ماه قبل تلگرام را حذف کرد به خاطر محتوای مخرب در حوزه کودک است که پس از آن پاول دوروف متعهد شد که برای اپل محتوای کودک آزاری تلگرام را حذف کند چرا هرگز کسی این مسائل را در کشور ما داد نمی‌زند.

وی تصریح کرد: بستر حادثه پاسداران و دراویش گنابادی گروه‌های تروریستی و داعش، چون حامد مرمضی، حادثه حمله داعش به مجلس و کودک آزاری جنسی و … ۱۵ هزار کانال الحادی منافقین و گروه‌های تروریستی در تلگرام بوده است و دست روی دست گذاشتن عده‌ای سوال برانگیز است.

 

آل داوود عنوان کرد: خانم اشکی و مجموعه او یک نفر و یک مجموعه است، ولی پیام رسان‌های تلگرام و اینستاگرام ۴۵ میلیون انسان را درگیر خود کرده است که بسیاری از این افراد بچه‌ها و کودکان هستند چرا کسی برای این فاجعه داد نمی‌زند.

 

چرا قانون نزاکت ارتباطات در کشور پیاده نمی شود؟
وی گفت: خودتان عنوان کردید که این پیام‌رسان‌ها از سیلیکون ولی آمریکا آمده‌اند چرا قانون کپای آمریکا را در ایران اجرا نمی‌کنید چرا قانون صیانت از کودکان آنلاین که سال ۲۰۰۰ در اروپا شکل گرفته را اجرایی نمی‌کنید چرا فقط به سند ۲۰۳۰ با محتوای مخرب شخصیت کودک چسبیده‌اید؟

این پژوهشگر تاکید کرد: فقط از غرب باید سند ۲۰۳۰ را تحویل می‌گرفتید و اجرایی می‌کردید؟ چرا قانون نزاکت ارتباطات که در سال ۱۹۹۵ در آمریکا شکل گرفت را اجرایی نمی‌کنید؟ شما اگر نگران آینده ایران اسلامی و تشیع هستید چرا فریاد نمی‌زنید که کشور را از زیر بار استعمار مجازی آمریکا خارج کنید؟

 

یک راه خروج از استعمار غرب در حوزه تربیتی راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به فرموده رهبر انقلاب است
کارشناس فضای مجازی گفت: قدم اول خروج از این استعمار به فرموده رهبر فرزانه انقلاب شبکه ملی اطلاعات است چرا این موضوع را به عنوان حمایت و صیانت از کودکان دنبال نمی‌کنید اینترنت در آمریکا از سال ۱۹۹۰ شکل گرفت سال ۱۹۹۱ شبکه ملی ارتباطات آمریکا راه اندازی شد چرا که صیانت از مردم برای آمریکا مهم بود، در آمریکا شرط ورود به پیام رسان واتساپ سن بالای ۱۶ سال است چرا این قانون را در ایران اجرا نمی‌کنید؟

وی اظهار داشت: مگر نمی‌گویید که سند ۲۰۳۰ باعث پیشرفت می‌شود چرا به کره جنوبی اشاره نمی‌کنید که شبکه ملی اطلاعاتش را در ۱۹۹۸ برای صیانت از مردمش به راه انداخت. امروز ۸۰ درصد مردم کره جنوبی از شبکه ملی خود استفاده کرده و بیش از ۹۳ درصد آن‌ها از پیام رسان‌های بومی استفاده می‌کنند. کره جنوبی برای صیانت از مردم خود زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات و پیام رسان‌های داخلی را در همان ابتدای ورود به اینترنت به کشورش راه اندازی کرده است نه اینکه به اسم آموزش سلامت جنسی خانمی از آمریکا پیدایش بشود و هر چه دلش می‌خواهد آموزش دهد.

 

خانم اشکی چرا به صداقت شما شک نکنیم؟

آل داوود در ادامه عنوان کرد: خانم یاسمن اشکی شما اگر خیلی دلت به حال کودکان و نوجوانان این کشور می‌سوزد چرا هیچ وقت حرفی از ستایش قریشی ۶ ساله نزدی؟ چرا هیچ وقت حرفی از امیرحسین ۱۸ ساله که به خاطر حضور در همین فضای مخرب تلگرام و اینستاگرام نهایتا اعدام شد، نزدید؟ چرا به داستان اهورای 2 سال و 7 ماهه در گیلان اشاره نکردید بچه‌ای که پرونده‌اش از اینستاگرام بیرون آمد و پرونده‌های مشابه دیگر لذا از ما انتظار نداشته باشیم که به صداقت شما شک نکنیم از ما نخواهید به مسئولانی که فضای مجازی، تلگرام و اینستاگرام را تحت عنوان آزادی بیان رها کرده اند شک نکنیم.

 

چرا اطلاعات خانم اشکی از صفحات وب پاک شده است؟
کارشناس فضای مجازی در ادامه افزود: چرا اطلاعات خانم اشکی در چند روز گذشته از ویکی پدیا و لینکداین پاک شده است؟ چرا هیچ سابقه‌ای از ایشان باقی نمانده است، اما به عنوان کارشناس فضای مجازی باید بگویم که چیزی از اینرنت قابل پاک شدن نیست خیلی از این صفحات در آرشیو و برخی هم در کش گوگل موجود است.

وی گفت: فرض می‌کنیم گفته‌های خانم اشکی درست باشد چرا اطلاعات ایشان از صفحات اینترنت پاک شده است آیا نباید به چنین شخصی شک کرد خانم اشکی چرا ردپایت را در اینترنت پاک کردی؟ چرا صفحه ویکی پدیا تو یکباره نیست می‌شود؟ چرا هیچ سابقه‌ای از تو در بقیه جا‌ها نیست؟ آیا هالیوود و رسانه‌های آمریکایی از کسی که مدعی شود از بین ۱۵۰ نفر در یک کلینیک جان سالم به در برده و در عین حال حتی یک خط سابقه بیماری یا محل درمان در موردش وجود ندارد می‌گذرند که ما مردم ایران بگذریم؟

 

خانم اشکی با کدام نهادهای امنیتی ارتباط داشته است؟
این پژوهشگر افزود: چرا هیچ اطلاعاتی از این خانم موجود نیست مگر ایشان پروژه تاپ سکرت بوده است اگر تاپ سکرت بوده چرا تاپ سکرت شده است؟ به کدام نهاد اطلاعاتی یا امنیتی وصل بوده که باید تاپ سکرت می‌شده است؟

آل داوود گفت: آیا رسانه‌های آمریکا از فردی که از بین ۱۵۰ نفر زنده مانده و یک دفعه از یک برنامه پربیننده در شبی از شب‌های ماه مبارک رمضان در زمانی که مومنین روزه دارند و می‌خواهند افطار کنند به صورت وی آی پی در رسانه ملی حضور می‌یابد نباید یک خط مطلب منتشر می‌کردند؟

 

چرا امکان VIP که صدا و سیما به خانم اشکی داد به منتقدان ایشان نمی‌دهد؟
آیا صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران این امکان وی آی پی که در اختیار این خانم در برنامه ماه عسل قرار داده را حاضر است برای منتقدین این خانم هم ایجاد کند؟ یا برای من به عنوان یک کارشناس فضای مجازی که بتوانم با مردمم در مورد شبکه ملی اطلاعات صحبت کنم، فراهم کند؟ چرا آنتن صدا و سیما به صورت وی آی پی در اختیار این همه نخبه، فرد باهوش و مستعد و مخترع قرار نمی‌گیرد.

 

تناقضات حرف‌های اشکی یکی بعد از دیگری
کارشناس فضای مجازی در ادامه عنوان کرد: این خانم چند سال پیش به عنوان عضوی از کمپین چهار دقیقه برای صلح با رادیو زمانه که رسانه رسمی سازمان سیای آمریکاست مصاحبه کرده و کسی نمی‌تواند منکر آن شود جالب است که یکی از مسئولان وزارت بهداشت به دفاع از این خانم به ما می‌گوید خانم اشکی حرفش را در رادیو زمانه رد کرده و می‌گوید منظور من شیمیایی نبوده بلکه منظورم این بوده که شیمی درمانی می‌شدم و خبرنگار رادیو زمانه مطالب را اشتباه منتشر کرده است.

 

وی اظهار داشت: آیا این استدلال سفیه فرض کردن مخاطب نیست؟ خبرنگار نهایتا یک عبارت را جابه جا می‌نویسد نه کل مصاحبه را. این خانم در این مصاحبه می‌گوید وقتی به تهران حمله شیمیایی شد عامل خونی پیدا کردم اگر خبرنگار آن زمان اشتباه نوشته بود چرا همان موقع خانم اشکی علیه رادیو زمانه تکذیبیه ننوشت و یا در صفحه شخصیاش اظهارات رادیو زمانه را تکذیب نکرد و آن را به خبرنگار مربوطه یعنی سمرقندی نسبت نداد.

وی خاطرنشان کرد: سوال دیگر این است که چرا بقیه خبر‌ها فایل صوتی دارد، اما مصاحبه ایشان فایل صوتی اش موجود نیست خودش عنوان کرده که پادکست این مصاحبه را دارم، اینکه کاری ندارد من هم در خانه می‌نشینم و فایل صوتی پر می‌کنم در موضوع دیگر اینکه این خانم حتی عکسش با رادیو زمانه را هم منکر می‌شود و می‌گوید عکس مربوط به حضور من در سیلیکون، ولی است و رادیو زمانه خودش عکس را برداشته و استفاده کرده است. سوال این است که چرا رادیو زمانه منبع عکس را نزده است این تناقضات به همراه پاک شدن اطلاعات این خانم به صورت هم زمان از صفحات نت ما را به خیلی از مسائل مشکوک می‌کند همه این موارد در حالی است که با حسن ظن نسبت به اظهارات خانم اشکی برخورد کنیم.

 

بر سر سلامتی و حرمت مردم با هیچ کس شوخی نداریم
آل‌داوود در ادامه گفت: اما وقتی سوء ظن داشته باشیم می‌رویم سراغ فلان دکتر در آمریکا که پشت پرده برخی دارو‌های خاص در آنجاست و اگر زمانی لازم شد اسم ایشان را هم منتشر می‌کنیم اگر لازم شد به فلان آدم در تهران می‌رسیم که خیلی چیز‌ها پشت سرش هست مثل وثیقه آزادی یک آدم ناصالح.

وی تاکید کرد: چرا که وقتی پای سلامت مردم شیعه و حرمت زنان جامعه مطرح باشد ما با کسی شوخی نداریم وقتی پای سند ۲۰۳۰ در میان باشد اجازه اجرایی شدن آن را نمی‌دهیم چه کسی خوشش بیاید و چه کسی خوشش نیاید چرا که این سند، سند به استعمار کشیدن انقلاب اسلامی است ۴۰ سال قبل آمریکایی‌ها را از درب بیرون انداختیم امروز از پنجره می‌خواهند وارد بشوند.

این پژوهشگر تصریح کرد: این پنل تخصصی را باید وزارت بهداشت تشکیل می‌داد. ما پزشکان و استادان برجسته حوزه واکسن در کشور کم نداریم، اما این افراد از برنامه وزارت بهداشت و پول جمع کردن از طریق رسانه ملی برای ساخت واکسن کاملا بی خبرند.

اطلاعات افرادی که در ایران واکسن HPV دریافت کرده‌اند کجا است؟

این کارشناس عنوان کرد: مقالات متعددی وجود دارد که توصیه به تزریق واکسن HPV می‌کند، اما در عین حال هم عنوان می‌کند که ممکن است چه عوارضی به دنبال داشته باشد. برخی مسئولان وزارت بهداشت مدعی هستند که ۷۰ هزار از این واکسن وارد کشور و توزیع شده است از آنجایی که هر فرد باید سه مرتبه واکسن را دریافت بکند سوال ما این است که ۲۱ هزار نفری که در کشور این واکسن را دریافت کردند چه کسانی بودند و الان کجا هستند آیا این ۲۱ هزار نفر این واکسن را برای پیشگیری تزریق کردند وزارت بهداشت باید پاسخ بدهد که‌ای بی آر این افراد کجاست؟ عارضه‌ای برای این افراد با تزریق واکسن ایجاد شده است یا نه.

وی در ادامه گفت: ما گزارشات متفاوتی از عوارض واکسن در دنیا مشاهده کرده ایم مثلا دولت ژاپن این واکسن را از پروتکل کشوری خود خارج کرده و برخی انجمن‌های خصوصی توصیه به تزریق آن کرده اند.

 

چرا واکسن‌های الویت‌دار، تولید داخلی نمی‌شوند؟

آل‌داوود افزود: مسئله دیگر این است که ما هم اکنون واکسن‌های به مراتب حیاتی‌تر از HPV در اولویت داریم مانند واکسن پنموپوک که واکسن‌های حوزه مننژیت است. حجاج ما وقتی می‌خواهند به مکه بروند تا وقتی که واکسن تزریق نکنند نمی‌توانند به سفر حج بروند هم اکنون این واکسن را از دوبی، هند و چین وارد می‌کنند چرا برای ساخت این واکسن سرمایه گذاری نمی‌شود چرا واکسن فلج اطفال بروزرسانی نمی‌شود؟ چرا در حالی که واکسن هپاتیت در کشور ساخته و به گزارش WHO صادر می‌کنیم واکسن‌های اولویت دار کشور را تولید نمی‌کنیم.

 

التزام واکسن HPV روند علمی خود را دارد

این پژوهشگر تاکید کرد: واکسن هپاتیت یک واکسن تاپ سکرت است و فرمول آن را از کشور کوبا گرفته ایم. فرمول ساخت یک واکسن برای بسیاری از کشور‌ها از مسائلی، چون انرژی هسته ای، نانو و بیو بسیار بالاتر است لذا اگر ثابت شد که واکسن HPV نیاز امروز کشور است آن هم بعد از برگزاری پنل‌های تخصصی و ارائه گزارش‌های‌ ADR و تزریق روی یک عده انسان محدود آن هم با آگاهی قبلی و گرفتن واکنش دارویی آن‌ها و این نتیجه که این واکسن خوب و مورد نیاز کشور است وزارت بهداشت آن را به صورت عمومی جزو پروتکل‌های کشوری قرار دهد و آن را به صورت رایگان به همه دختران ۹ تا ۱۶ ساله تزریق کند.

 

هزینه شوآو خانم اشکی در تلویزیون امنیت روانی جامعه است/ سود سرشار واردات واکسن به جیب چه کسانی می رود؟

آل‌داوود گفت: به گفته مسئول انستیتو پاستور ایران کشور تا ساخت واکسن حداقل پنج سال فاصله دارد؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که یک شوآو در برنامه ماه عسل اجرا شد به گونه‌ای که میزان کامنت‌هایی که از سوی مردم فقط برای من که پزشک نیستم آمده است بسیار متحیرکننده است و مردم مدام پرسیدهاند که این واکسن را دریافت کنیم یا نه؟ یا اینکه واکسن را پیدا نمی‌کنیم. به چه مجوزی این شوآو را در تلویزیون اجرا کردید شما امنیت روانی زنان جمهوری اسلامی را به خطر انداختید‌ای کاش خانم اشکی در این جلسه حضور داشت و به سوال‌های ما جواب می‌داد.

وی تصریح کرد: چه کسی به خانم اشکی اجازه داده بدون تخصص و به دروغ بگوید که ایران در مسیر سونامی HPV قرار دارد و بعد هم به گونه‌ای عنوان کند که بیماری حتی با دست هم منتقل می‌شود شما جای مردم ایران باشید دچار ترس و تشویش نمی‌شوید آیا از دست دادن با همدیگر حذر نمی‌کنید می‌دانید تعداد درخواست کنندگان واکسن بعد از برنامه چند برابر شده است سود سرشار واردات این واکسن با دلار ۶.۵ – ۷ هزار تومانی در جیب چه کسی خواهد رفت؟

این کارشناس تاکید کرد: جالب است که قبلا هم یک شرکت خصوصی واردکننده این واکسن در کشور بوده آیا نباید به این موضوع مشکوک شویم اگر واکسن HPV تحریم شد با ناامنی روانی که در مردم ایجاد کرده اید چه می‌کنید؟

 

اظهارات خانم اشکی خود فیک نیوز است/ صدا و سیما و برنامه ماه عسل اطلاع رسانی صحیح کنند
آل داوود در ادامه گفت: در سال ۲۰۱۶ در آلمان جنبشی علیه فیس بوک و واتساپ در حوزه فیک نیوز شکل گرفت میزان اخبار منفی که ضد آلمانی‌ها در فیس بوک منتشر می‌شد آن قدر زیاد بود که آلمان فیس بوک را تهدید به مسدود کردن نمود پس از آن بقیه کشور‌های اروپایی هم همین رویه آلمان را در پیش گرفتند چرا که امنیت روانی مردم شان برایشان مهم بود و می‌گفتند که حق نداری به مردم ما خبر منفی بدهی.

وی افزود: خبر منفی مساوی اختلال روان شناختی به نام درماندگی آموخته شده یا بی پناهی اکتسابی است و در این موضوع همین بلا بر سر جامعه ما آمده است. اظهارات خانم اشکی خود فیک نیوز است چرا که عنوان می‌کند ایران در مسیر سونامی این بیماری قرار دارد، ولی چون از رسانه ملی مطرح می‌شود مردم به آن اعتماد می‌کنند. صدا و سیما و برنامه ماه عسل بابت این ناامنی روانی که در جامعه راه انداختند وظیفه شان اطلاع رسانی صحیح به مردم است نه سونامی HPV در راه است و نه این خانم جایگاه هشدار در مورد بیماری را دارد.

 

خانم اشکی شما نه وزیر بهداشتی نه رئیس پدافند غیرعامل و نه رئیس جمهور
آل داوود افزود: قانونا کسانی که صلاحیت دارند در این حوزه وارد شوند یکی خود وزیر بهداشت است و دیگر رئیس پدافند غیرعامل کشور یعنی سردار جلالی که مسئول مستقیم حوزه بیوتروریسم در کشور هم است. سوال ما این است که خانم اشکی وزیر بهداشت است یا رئیس پدافند غیرعامل در نهایت هم اگر خیلی لازم باشد کار به رئیس شورای عالی امنیت ملی یا همان رئیس جمهور آقای روحانی مربوط می‌شود.

وی در پایان گفت: مسئولان بگویند مردم ما برای سلامتی شما همه کار کرده‌ایم، اما یک موج بیوترور دارد وارد کشور می‌شود لذا لازم است که شما هم همکاری و رعایت کنید تا بیماری کنترل شود مگر ما تجربه کنترل آنفولانزا را در سال‌های گذشته نداشتیم که وزارت بهداشت وارد تبلیغات گسترده از طریق رسانه ها، تلویزیون شد و نحوه مبتلا نشدن به بیماری به مردم منتقل شد که مردم هم همکاری کردند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار