موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
29111
۲۷ مهر ۱۳۹۶
با توجه به برگزاری جشنواره در ایران؛

انتقاد رئیس انجمن هنرهای تجسمی همدان از طراحی پوستر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

سعید دولتی رئیس انجمن هنرهای تجسمی همدان نسبت به طراحی پوستر بیست و جهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اظهار کرد: فضای پوستر جشنواره بیست و چهارم تئاتر کودک خارجی است، زیرا از المان‌‌ها و عناصر اصیل ایرانی چیزی در آن دیده نمی‌شود.

به گزارش کودک پرس ، سعید دولتی در خصوص طراحی پوستر بیست و جهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اظهار کرد: فضای پوستر جشنواره بیست و چهارم تئاتر کودک خارجی است، زیرا از المان‌‌ها و عناصر اصیل ایرانی چیزی در آن دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در نگاه اول، گویی این پوستر را یک هنرمند خارجی برای کشوری خارجی طراحی کرده است، افزود: رنگ بنفش و قرمز در پوستر بسیار غالب بود که این رنگ‌ها برای پوستر خیلی جالب نیست و باید برای هیجان‌انگیز کردن پوستر می‌شد از رنگ‌های نارنجی و قرمز استفاده کرد.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی همدان چیدمان حروف به همراه فونت به کار رفته در پوستر را جذاب و بیان‌کننده ندانست و گفت: در مجموع پوستر نسبت به پوسترهای چند دوره گذشته بهتر شده است زیرا پوسترهای سال‌های قبل اصلاً حس کودکانه را به مخاطب القا نمی‌کرد.

 

پوستر جشنواره تئاتر کودک به جشنواره بازی‌های کودکانه شباهت دارد

وی با بیان اینکه این پوستر مخاطب را یاد بازی‌های کودکانه و حتی شهربازی می‌اندازد، تصریح کرد: این پوستر بیش از اینکه برای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مناسب باشد، به جشنواره بازی‌های کودکانه شباهت دارد که می‌شد کمی طراحی آن خلوت‌تر و بهتر باشد.

دولتی اضافه کرد: رسالت یک پوستر این است که از فاصله دور با یک نگاه و کمترین عنصر و نماد منظور و هدف آن پوستر را برساند که پوستر جشنواره تئاتر کودک این مقصود را نمی‌رساند.

وی ضمن تأکید بر اینکه امکان طراحی پوستر با نماد خلاصه‌تری نیز می‌توانست صورت گیرد، گفت: خلاصه بودن نماد نیز به این معناست که پوستر را دچار بی‌کیفیتی نکرده و منظور و هدف را بهتر برساند.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه پوستر جشنواره بیست و چهارم در مجموع پوستر شیک و تمیزی است، افزود: این پوستر با وجود همه ویژگی‌های مطلوب خود، نتوانسته به آن اهداف هنری خود دست یابد.

وی استفاده از حیوانات در پوستر را خیلی مناسب پوستر جشنواره ندانست و خاطرنشان کرد: طراحی بادکنک‌ها نیز شباهتی به نماد «گریه و خنده» تئاتر ندارد و انعکاس سفید و رنگی بودن پس زمینه پوستر نیز کمکی به براق شدن پوستر نکرده است.

دولتی با بیان اینکه با دیدن این پوستر بازی‌های فانتزی به ذهن خطور می‌کند، یادآور شد: پوستر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باید ترکیبی از هنر و هیجان را انتقال دهد، در حالی که ترکیب رنگ این پوستر چنین حسی ندارد.

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار