27679
۱۹ مهر ۱۳۹۶
در واکنش به کشتار کودکان روهینگیایی؛

واکنش اروپاییان به کشتار بی‌رحمانه مسلمانان روهینگیایی

چندی‌ست که قتل عام مسلمانان بویژه زنان و کودکان روهینگیایی در رسانه‌های جهان انعکاس پیدا کرده است و اروپایی‌ها در واکنش به این اقدامات وحشیانه پیش‌نویس سند تحریم میانمار را آماده کرده‌اند آن هم پیش‌نویس تحریم‌ چند مقام نظامی این کشور را!

به گزارش کودک پرس ، در دور جدید نسل‌کشی مسلمانان میانمار از سوی ارتش و بوداییان افراطی که با حمایت دولتمردان این کشور ادامه دارد تاکنون بیش از 4 هزار نفر کشته و صدها هزار نفر دیگر آواره شده‌اند. روستاهای مسلمانان در استان راخین سوزانده شده و به صدها زن مسلمان تجاوز گردیده و صدها کودک نیز سلاخی شده‌اند. با این حال جامعه جهانی و به ویژه سازمان‌های بین‌المللی اقدام عملی برای جلوگیری از این فاجعه انجام نداده‌اند و اتحادیه اروپا نیز که داعیه دفاع از حقوق بشر را دارد پس از آواره شدن بیش از نیم میلیون نفر به فکر اعمال فشار بر چند نظامی میانماری افتاده است.
رویترز اعلام کرده پیش‌نویس سندی را مشاهده کرده است که نشان می‌دهد اتحادیه اروپا قصد دارد به خاطر عملیات ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا که موجب بی‌خانمانی و آواره شدن بیش از 500 هزار نفر شده، ارتباط و تماس‌های خود با فرماندهان و ژنرال‌های ارتش میانمار را قطع کند!

طبق این گزارش، آمریکا و اتحادیه اروپا در حال بررسی! تحریم‌هایی علیه فرماندهان ارتش میانمار هستند. شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار است دوشنبه آینده درباره میانمار مذاکره کند. البته انتظار نمی‌رود که تحریم‌های غرب علیه فرماندهان ارتش میانمار به این زودی اعمال شود. متن پیش‌نویس بیانیه وزرای خارجه اروپا نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا کلیه روابط و تماس‌ها و ارسال دعوتنامه برای فرمانده ارتش میانمار و سایر ژنرال‌های ارشد این کشور را متوقف خواهد کرد.
در این سند آمده است: «اتحادیه اروپا بر اساس تحولات میانمار احتمالا اقدامات و تدابیر بیشتری را اتخاذ خواهد کرد ولی به تحولات مثبت در این کشور نیز واکنش نشان خواهد داد.»

این سند از ادامه تحریم‌های تسلیحاتی فعلی علیه میانمار حمایت کرده است. در این سند از دولت میانمار خواسته شده است تا درباره بازگرداندن آوارگان روهینگیا از بنگلادش مذاکره کند. اتحادیه اروپا از نقش بنگلادش در این بحران نیز تقدیر کرده است. سرعت عمل پایین غربی‌ها برای مقابله با نسل‌کشی مسلمانان به هیچ‌وجه با سرعت کشتار مسلمانان میانمار همخوانی ندارد و اروپا نیز گویی عجله‌ای برای این کار ندارد.

 

منبع: کیهان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار