250230
۲۷ آذر ۱۴۰۲
اروپا

نماینده اروپایی: در قتل‌عام هزاران کودک فلسطینی در غزه شریک هستیم

«مارک بوتنگا» نماینده بلژیکی پارلمان اروپا در سخنانی تاکید کرد: بیش از ۷۷۰۰ کودک فلسطینی تاکنون به دست اسرائیل قتل‌عام شده‌اند، این جنگی است که علیه کودکان در جریان است. ما در این جنگ همدست اسرائیل هستیم.

به گزارش کودک پرس ، «مارک بوتنگا» نماینده بلژیکی پارلمان اروپا در سخنانی تاکید کرد: بیش از ۷۷۰۰ کودک فلسطینی تاکنون به دست اسرائیل قتل‌عام شده‌اند، این جنگی است که علیه کودکان در جریان است. ما در این جنگ همدست اسرائیل هستیم. وقتی همین اتفاقات در اوکراین رخ می‌دهد، آن را نسل‌کشی و کشتار جمعی می‌خواندید.

وی افزود: امیدوارم روزی بتوانید بدون شرمندگی به صورت‌های خود در آینه نگاه کنید. کسانی که امروز از اسرائیل دفاع می‌کنند، خود را به نشنیدن زده‌اند؛ زیرا خود اسرائیلی‌ها گفته‌اند این جنگی علیه کل جمعیت غزه است و آن‌ها می‌خواهند ۲ میلیون ساکن غزه را بیرون کنند.

گفتنی است آمریکا و کشورهای اروپایی در جریان جنگ اخیر علیه نوار غزه با ادعای بهره مندی رژیم صهیونیستی از «حق دفاع از خود» از جنایات وحشیانه این رژیم علیه فلسطینیان حمایت می‌کنند، این در حالی است که بر اساس قوانین بین المللی و حقوق بشردوستانه رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم اشغالگر از حق دفاع از خود بهره مند نیست و در ابتدا باید مناطقی که به طور غیر قانونی اشغال کرده را تخلیه کند.

پس از آن نیز بر اساس حقوق بین الملل هر طرفی در صورتی از حق دفاع از خود برخوردار می‌شود که در صورت مورد حمله قرار گرفتن، شورای امنیت سازمان ملل را از این رخداد باخبر کرده و با مجوز این نهاد بین المللی اقدام به آغاز جنگ کند، مسائلی که هیچکدام از آنها در قبال رژیم صهیونیستی قابل تطبیق نیست.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار