27645
۱۹ مهر ۱۳۹۶
رئیس اداره محیط زیست

حمله خرس قهوه ای به یک کودک هشت ساله

طی روزهای گذشته چوپانی هشت ساله در حال چرای گوسفندان در منطقه احمد فداله دزفول مورد حمله یک قلاده خرس قهوه ای قرار گرفته و به شدت زخمی شد.خانواده مصدوم تاکید کردند آسیبی به این گونه ارزشمند حفاظت شده نخواهد زد.

به گزارش کودک پرس ، طی روزهای گذشته چوپانی هشت ساله در حال چرای گوسفندان در منطقه احمد فداله دزفول مورد حمله یک قلاده خرس قهوه ای قرار گرفته و به شدت زخمی شد.

روابط عمومی اداره ی حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول ابراز داشت: این کودک که «رامین علی پور» نام داشت پس از مصدومیت در اثر حمله ی خرس با اورژانس هوایی استان لرستان به بیمارستان شهر الیگودرز منتقل گردید.

وی ادامه داد: کودک چوپان با انتقال به بیمارستان تحت مداوا و درمان قرار گرفت که پس از بهبودی نسبی او را به شهرستان دزفول منتقل کردند.

رئیس اداره ی حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول در عیادت مصدوم هشت ساله ی حادثه ی مذکور اظهار داشت: گونه ی جانوری خرس قهوه ای از گونه های در خطر انقراض کشور بوده که به دلایل مختلف، جمعیت آن در زیستگاه های کشور کاهش یافته است.

فرهاد قلی نژاد خاطر نشان کرد: حمله ی خرس به انسان بندرت اتفاق می افتد و معمولاً حمله های خرس ناشی از ورود انسان به زیستگاه امن و محل زیست گونه در مناطق بکر، احساس ترس گونه از ورود انسان یا تهدید گونه از سوی انسان می باشد.

وی بیان داشت: حادثه ی اخیر نیز ناشی از ترس گونه بوده است که خوشبختانه عشایر منطقه و خانواده ی مصدوم از آسیب رسانی به خرس مذکور خودداری کرده اند.

رئیس اداره ی حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول اضافه کرد: خوشبختانه این خانواده پیش تر اعلام داشته اند هیچ گونه آسیبی به گونه وارد نخواهند کرد.

قلی نژاد همچنین اذعان کرد: هزینه های درمان مصدوم مذکور از سوی اداره ی حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول تماماً پرداخت می شود.

شایان ذکر است در این دیدار خانواده مصدوم مجددا تاکید کردند: خطری از سوی آن ها متوجه این گونه ی ارزشمند حفاظت شده نخواهد بود.

تصویر کودک مصدوم پس از حمله ی خرس قهوه ای و در حال انتقال به بیمارستان با اورژانس هوایی:

 

تصاویر دیدار ریاست حفاظت محیط زیست با خانواده کودک چوپان

تصویری آرشیوی یکی از دو خرس قهوه ای باغ وحش پارک بعثت دزفول در حال مداوا

 

خرس قهوه ای از گونه های مهم جانوری و حمایت شده ی ایران می باشد.

 

 

منبع:شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار