27548
۱۹ مهر ۱۳۹۶
حوزه کودکان و نوجوانان بهزیستی

دسته های عزاداری کودکان حسینی در استان مرکزی

کارشناس مسئول حوزه کودکان و نوجوانان بهزیستی استان مرکزی از برپایی دسته های عزاداری با عنوان عزاداران کوچک حسینی در سطح استان مرکزی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، نجم السادات موسوی، کارشناس مسئول حوزه کودک و نوجوانان اداره کل بهزیستی استان مرکزی ضمن تبریک به مناسبت هفته کودک از برگزاری بیش از 30 عنوان برنامه در این هفته خبر داد و گفت: به دلیل تقارن هفته ملی کودک با ایام ماه محرم برنامه های این هفته با محوریت دینی و فرهنگی و با حضور گسترده نونهالان و کودکان در نقاط مختلف استان مرکزی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه تبیین فرهنگ عاشورا و آشنایی این کودکان با فرهنگ عاشورا و اقامه نماز و مسایل دینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: در این راستا بهزیستی برنامه های مختلفی از جمله راه اندازی دستجات عزاداری با عنوان عزاداران کوچک حسینی در روز چهارشنبه با اجتماع در مساجد، مصلاها و حرم مطهر امامزادگان در سراسر استان را برگزار می کند.

این مقام مسئول ادامه داد: در این مراسم که با حضور خانواده ها برگزار می شود کودکان در کنار والدین خود به عزاداری پرداخت و اقامه نماز و برنامه های مختلف فرهنگی نیز در حاشیه این مراسم برگزار می شود.

موسوی با اشاره به برنامه های هفته بهزیستی که با شعار هر کودک نشان خدا برگزار می شود، افزود: روز های این هفته نیز نامگذاری شده است و هر روز متناسب با نام آن روز برنامه های مختلف برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز با عنوان کودک سلامت و ایمنی نامگذاری شده است، ادامه داد: کودکان امروز به همراه مربیان و والدین در ایستگاه های آتشنشانی و مراکز بهداشت حشور پیدا کرده و با مسایل ایمنی و کار آتشنشانان آشنا شده و همچنین در مراکز بهداشت نیز مورد معاینه قرار گرفته و بهداشت فردی را آموزش دیدند.

وی کودک، فناوری های نوین را نام روز دیگر از این هفته دانست و ادامه داد: در این روز آموزش هایی برای ولدین و کودکان در این رابطه برگزار می شود.

کارشناس مسئول حوزه کودک و نوجوانان اداره کل بهزیستی استان مرکزی ضمن تاکید بر آشنایی هر چه بیشتر کودکان با کتاب خاطر نشان کرد: پنج شنبه با عنوان کودک، کتاب و محصولات فرهنگی نامگذاری شده است که در این روز همه مهدها اقدام به کتابخوانی کرده و یا به کتبخانه ها برای آشنایی هر چه بیشتر با کتاب و فرهنگ مطالعه برده می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت آدینه مهدها اشاره کرد و گفت: آدینه مهدها در مصلا های سراسر استان فعال هستند که در روز جمعه برنامه های آنها با عنوان «مفهوم کودکی» برگزار خواهد شد.

موسی با اشاره به اینکه هفته ملی کودک ویژه همه کودکان است و برنامه های این هفته برای همه بچه ها بد سرپرست، بی سرپرست، معلول و غیره پیش بینی شده است، افزود: ارایه خدمات توانبخشی و پیشگیری به صورت رایگان برای همه عزیزان برگزار می شود.

وی برپایی نمایشگاه عکس و نمایشگاه نقاشی، نشست های علمی، دیدار با مسئولان استان و برخی کودکان و خانواده های تحت پوشش در نقاط مختلف را از دیگر برنامه های این هفته دانست.

این مقام مسئول با بیان اینکه از پانزدهم تا بیست و یکم مهرماه هفته ملی کودک نامگذاری شده است، افزود: این هفته بهانه ای است تا به موضوع کودک بیشتر توجه شود و به مسایل و خواسته های بجای کودکان بیشتر پرداخته شود.

 

 

 

منبع:خبرگزاری شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار