موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
221736
۰۶ اسفند ۱۳۹۹

کلینیک حقوق کودک در استان مرکزی فعال شد

رئیس کانون وکلای استان مرکزی گفت: اپیکیشنی به نام کانون وکلای استان به منظور ارتباط مستقیم با مردم، معرفی وکلا، اطلاع‌رسانی و گره‌گشایی از مشکلات مردم طراحی شده است که به زودی ظرف ۲ تا ۳ ماه آینده از آن رونمایی می‌شود.

به گزارش کودک پرس ،احمد صالحی شامگاه سه شنبه در نشست خبری هیئت مدیره کانون وکلای استان مرکزی به مناسبت 7 اسفندماه سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع با اشاره به تاریخچه تشکیل و استقلال کانون وکلا اظهار داشت: امسال در شصت و هشتمین سالگرد استقلال کانون وکلا هستیم و بخشی از دغدغه صنف وکالت استقلال کانون وکلا است.

وی افزود: کانون‌های وکلا انجمن‌های غیردولتی و مستقلی هستند که در هر کشوری تشکیل می‌شوند تا به سه امر اعطای صلاحیت و وکالت دادگستری به افراد، حمایت از وکلای عضو و نظارت بر عملکرد وکلای عضو خود رسیدگی کنند و کانون وکلا مستقل و دارای شخصیتی حقوقی است.

رئیس کانون وکلای استان مرکزی خاطرنشان کرد: کانون‌های وکلا متشکل از هیئت عمومی، هیئت مدیره، رئیس کانون، دادسرای انتظامی وکلا، دادگاه‌های انتظامی و کمیسیون‌های مربوطه است.

صالحی با اشاره به وظایف کانون‌های وکلا گفت: به استناد ماده 6 لایحه قانونی استقلال دادن پروانه وکالت به داوطلبان واجد شرایط قانونی، نظارت بر اعمال وکلا، رسیدگی به تخلفات انتظامی وکلا و فراهم آوردن وسایل پیشرفت علمی و عملی وکلا به عنوان بخشی از وظایف کانون وکلا است.

وی ادامه داد: کار کردن در کانون وکلا در تمامی بخش‌ها رایگان است و کانون وکلا به منزله بازوی عدالت‌خواهی و توسعه قضایی در کشور قلمداد می‌شود و از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است که به نحو احسن از آن استفاده نمی‌شود.

رئیس کانون وکلای استان مرکزی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر بخش اعظم کارآموزان از جامعه بانوان هستند، تصریح کرد: بیش از 400 وکیل که شامل 281 وکیل پایه یک دادگستری مرد و 128 وکیل پایه یک دادگستری زن و همچنین 67 کارآموزمرد و 41 کارآموز زن عضو کانون وکلای استان مرکزی هستند.

صالحی عنوان کرد: اپیکیشنی به نام کانون وکلای استان به منظور ارتباط مستقیم با مردم، معرفی وکلا، اطلاع‌رسانی و گره‌گشایی از مشکلات مردم طراحی شده است که به زودی ظرف 2 تا 3 ماه آینده از آن رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه حفظ حقوق مردم در اولویت کانون وکلا و در کنار آن وکلا است، خاطرنشان کرد: وکیل باید به دور از هرگونه وابستگی به جناح و گروه سیاسی در چهارچوب قانون و در جهت برقراری عدالت تلاش کند.

رئیس کانون وکلای استان مرکزی افزود: متاسفانه خدمات و زحمات جامعه وکلا در جامعه دیده نمی‌شود چراکه کانون وکلا با داشتن ظرفیت مناسب و وکلایی که اکثرا از اساتید دانشگاه هستند از ارائه خدمات تخصصی و مشاوره‌ای به صورت رایگان دریغ نمی‌کند اما زحمات و تلاش های آنها گمنام است و دریغ از یک خداقوت از سوی نهادهای دولتی و غیردولتی که نه تنها مشکلات را رفع نکردند بلکه با ارائه برخی پیشنهادات ما را به چالش می‌کشند و زمان اعظمی از زمان و انرژی ما برای رفع مشکلات خودمان صرف می‌شود.

صالحی ادامه داد: وکلای ما در دادگاه و شورای حل اختلاف روزانه 50 مشاوره به صورت رایگان می‌دهند که در مجموع ماهانه بالغ بر 2 هزار مشاوره می‌شود.

وی افزود: از اسفند 98 تاکنون کانون وکلای استان مرکزی بالغ بر 95 پرونده تسخیری و حدود 21 پرونده معاضدتی داشته است.

رئیس کانون وکلای استان مرکزی تصریح کرد: کلینیک حقوق کودک یکی از اقدامات موثر حقوقی بوده است که رسیدگی به کودک آزاری و ازدواج زودهنگام کودکان تنها بخشی از کار این کلینیک تخصصی حقوق کودک است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار