موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت/کودک پلاس
27514
۱۹ مهر ۱۳۹۶
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه اظهار داشت؛

اجرای طرح مراقبت تغذیه‌ای کودکان ۳ تا ۶ سال نیازمند در مناطق محروم روستا

جاسم زارعی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه در نشست با مسوولان اجرایی این شهرستان هدف از کلی از اجرای طرح مراقبت تغذیه‌ای کودکان ۳ تا ۶ سال نیازمند در مناطق محروم روستا عنوان کرد.

به گزارش کودک پرس ، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه در نشست با مسوولان اجرایی این شهرستان اظهار داشت: مراقبت تغذیه‌ای در کودکان شرط لازم برای دستیابی به توانمندی‌های ذهنی و جسمی است و هدف کلی از اجرای این برنامه بهبود وضعیت تغذیه‌ای کودکان 3 تا 6 سال نیازمنددر مناطق محروم روستاست.

جاسم زارعی ضمن تبریک روز جهانی کودک افزود: برای بهبود تغذیه کودکان باید در زمینه درآمد و دسترسی به غذا، فرهنگ تغذیه‌ای و دسترسی به خدمات بهداشتی راهکارهای مختلف به طور هماهنگ به مرحله اجرا گذاشته شود.

وی در رابطه با تاثیر مراقبت تغذیه‌ای در کودکان، عنوان کرد: مراقبت تغذیه‌ای در کودکان به ارتقا شاخص‌های رشد، دریافت غذای سالم و مغذی به ایجاد عادت‌های صحیح غذایی درکودکی و بزرگسالی منجر می‌شود و ارتقا آگاهی، نگرش، بینش و عملکرد تغذیه‌ای مراقبین کودک در خانواده و جامعه از عوامل اصلی تامین کننده مراقبت تغذیه‌ای است.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: بهبود وضع تغذیه‌ای کودکان سه تا شش ساله خانوار‌های نیازمند در مناطق محروم و روستایی و افزایش آگاهی کودکان با گروه‌های غذایی و میان وعده مناسب در روستامهد انجام می‌شود.

طیبه محمدی‌زاده اظهار داشت: بررسی وضعیت رشد کودکان در روستامهد بر اساس شاخص وزن برای سن و ارتقا آگاهی خانواده‌ها در زمینه تغذیه و رشد کودک و همچنین ترغیب خانواده‌ها برای استفاده از خدمات روستا مهداست.

وی تصریح کرد: این برنامه در یک دوره 120 روزه اجرا می‌شود و در ابتدای اجرای طرح همکاران بهداشت با بررسی وضعیت تغذیه مناطق، توصیه‌هایی را در خصوص موادغذایی موردنیاز کودکان به والدین کودک و مربی مهدآموزش می‌دهند.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: کودکانی که دچار اختلال رشد هستند و در وضعیت اقتصادی مناسبی قرار ندارند برای دریافت سبد غذایی به کمیته امداد شهرستان عسلویه معرفی می‌شوند.

روستامهد، مهدکودک‌هایی هستند که درمناط قروستایی واقع شده‌اند و با اجرایی شدن فعالیت‌های کمیته مراقبت تغذیه‌ای کودکان در هفته غذای گرم در این مهدها سرو می‌شود.

به منظور اجرایی شدن طرح روستامهد برنامه مراقبت تغذیه‌ای با مشارکت شبکه بهداشت ودرمان، بهزیستی، شواری اسلامی و دهیاری روستای بیدخون در مهدکودک روستایی بیدخون اجرایی شد.

 

منبع: فارس

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار