موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/کودک پلاس
179416
۱۲ مهر ۱۳۹۷
مدیرکل کودک و نوجوان سازمان بهزیستی خبر داد؛

فعالیت ۸هزار روستامهد و مهد حاشیه‌ای/ پلمب مهدهای غیرمجاز

مدیرکل کودک و نوجوان سازمان بهزیستی، با اشاره به اینکه حدود ۸هزار روستامهد و مهد حاشیه‌ای در کشور فعال است، گفت: سالانه حدود ۱۵۰ مهد غیرمجاز پلمب می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، محمد نفریه در نشست خبری که به مناسبت هفته کودک برگزار شد، افزود: در این هفته برنامه های متنوعی مانند کارگاه های ملی کودک، برپایی اولین جشنواره فیلم و نقاشی و کتابخوانی کودک برگزار می شود و همچنین با کمک وزارت ارشاد در مدارس و مهدهای کودک، کارگاه های قصه گویی و کتابخوانی نیز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۵۰۰ کودک در ۶۴۰ مرکز بهزیستی نگهداری می شوند، گفت: ۶۰۰ مرکز غیردولتی و مابقی دولتی است و همچنین ۱۴۵۰ کودک نیز در ۳۴ شیرخوارگاه در سراسر کشور زندگی می کنند.

نفریه با اشاره به اینکه ۲۵۵۵۰ کودک تحت پوشش بهزیستی هستند، تاکید کرد: در سال گذشته ۱۸۰۰ کودک به فرزندخواندگی سپرده شدند که در این خصوص بیش از ۵۰ درصد در مقایسه با سال قبل آن رشد داشته است.

مدیرکل کودک و نوجوان سازمان بهزیستی اظهارداشت: در حال حاضر ۱۷۵۰۰ کودک در خانواده ها نگهداری می شوند که ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر فرزند به آنها پرداخت می شود و همچنین ۳۸۲ کودک نیز در طرح امین موقت به خانواده ها سپرده شده اند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۴۸ کودک به سن ۱۸ سالگی رسیده و از مراکز ترخیص شده اند، گفت: ۱۷۹۲۸ دانش آموز نیز تحت پوشش سازمان هستند و ۱۴۲۳ دانشجو نیز تحت حمایت و از خدمات بهره مند می شوند.

وی از توزیع یک وعده غذای گرم در روستا مهدها خبر داد و گفت: برای این طرح ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته ایم که در ابتدا این طرح در ۷ استان اجرایی شد اما در سال جاری بر اساس برنامه ریزی انجام شده قصد داریم در تمامی روستامهدهای استان ها یک وعده غذای گرم به کودکان توزیع کنیم.

به گفته مدیرکل کودک و نوجوان سازمان بهزیستی این طرح با سرانه ۲۲۰۰ تومان برای هر کودک ۵ روز در هفته اجرایی می شود.

نفریه در مورد مهدهای غیرمجاز گفت: تمامی مهدها باید آرم سازمان بهزیستی را داشته باشند و این آرم را همراه با شماره شناسه و پیامک روی تابلو نصب کنند اما این در حالی است که برخی از مهدها این موضوع را رعایت نمی کنند به طوری که سالانه ۱۵۰ مهد غیرمجاز پلمب می شود.

وی گفت: از خانواده ها درخواست می کنیم در صورت بروز تخلف از سوی مهدکودک و یا داشتن شکایت از آنها، پیامکی به شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۳۳ ارسال کنند و مورد خود را گزارش دهند.

به گفته مدیرکل کودک و نوجوان سازمان بهزیستی: در مهدها کودک آزاری بسیار نادر است به طوری که در ۶ ماه ابتدای سال فقط ۲ مورد کودک آزاری ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری قرار است ۷۵ درصد کودکان حاشیه مهدها تحت پوشش یک وعده غذای گرم قرار گیرند، گفت: این در حالی است که سال گذشته ۵۰ درصد آنها را پوشش داده ایم.

نفریه اظهارداشت: در حال حاضر ۷۰۰ هزار کودک در مهدهای کودک سراسر کشور تحت پوشش قرار دارند.

منبع: مهر

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار