موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
27430
۱۸ مهر ۱۳۹۶
در دیدار کودکان با امام جمعه ارومیه مطرح شد؛

لزوم درنظر گرفتن سبک زندگی اسلامی در تربیت اصولی کودکان

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه در دیدار با کودکان اظهار داشت: برای تربیت دینی و اصولی کودکان باید سبک های زندگی ایرانی اسلامی در نظر گرفته شود.

به گزارش کودک پرس ، در دیدار کودکان با امام جمعه ارومیه که در محل دفتر امام جمعه ارومیه انجام شد، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: برای تربیت دینی و اصولی کودکان باید سبک های زندگی ایرانی اسلامی در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی بابیان اینکه مربیان، معلمان و تمام تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت باید شکرگزار مسئولیت و شغل خود باشند افزود: در میان تمام مشاغل موجود، شغلی که در تربیت کودکان و نوجوانان و مخصوصا انسان سازی باشد در درگاه خداوند متفاوت تر از سایر مشاغل می باشد و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

قریشی گفت: معلمی از تاریخ صدر اسلام تاکنون حائز اهمیت بوده و است چرا که در ارتباط با جایگاه و اهمیت پرداختن به این قبیل امور احادیث و روایات فراوانی وجود دارد بنابراین با الهام گرفتن از این احادیث و روایات در تربیت دینی و اصولی کودکان و نوجوانان باید گام برداشته شود. وی خطاب به کودکان افزود: شما پرچم داران آینده این کشور هستید و امید شهدا، مدیران و مسوولان شما است.

وی در ادامه از کودکان خواست اخلاق را سرفصل زندگی خود قرار دهند و افزود: در سفارشات دین مبین اسلام آمده است که برای رسیدن به خیر دنیا و آخرت احترام به پدر و مادر واجب بوده و از کودکان خواست احترام به آن ها را هرگز فراموش نکنند چرا که عنایت خداوند و موفقیت در گروه احترام به والدین است.

در این دیدار تعداد ۱۵ نفر از اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور داشتند که سه نفر آنها از نابینایان و کم بینایان مرکز فراگیر بودند.

در پایان این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه هدایایی را به اعضای حاضر کانون اهدا کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار