27276
۱۸ مهر ۱۳۹۶
فرمانداردرمیان در این مراسم، افزود؛

روز جهانی کودک در شهرستان درمیان

جشن روز جهانی کودک با حضور فرماندار درمیان، مسئولان محلی و جمع زیادی از کودکان شهرستان درمیان برگزار شد.

به گزارش کودک پرس ، فرمانداردرمیان در این مراسم، افزود: هدف از هفته ملی کودک تاکید بر لزوم آموزش مسائل فرهنگی از سنین کودکی به نونهالان است که می تواند زمینه ساز ارتقا فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان باشد.
محمد بشیری زاده ادامه داد: روز جهانی کودک بهانه ای برای ورود به جهان کودکان است و برای ورود به این جهان باید آگاهی های خود را فراموش کنیم و با ناآگاهی های کودکان همراه شویم.
وی بیان کرد: موفقیت فردی و اجتماعی آینده سازان جامعه در گرو رعایت حقوق کودکان و نوجوانان و برنامه ریزی در راستای برنامه های غنی حمایتی و تربیتی برای این قشر از اجتماع است.
وی هدفمندسازی آموزش امور فرهنگی و پرهیز از موازی کاری را لازمه تقویت و منسجم کردن خورده فرهنگ های موجود در شهرستان درمیان ذکر کرد.
وی با اشاره به تنوع قومیت ها و فرهنگ ها در مناطق مرزی شهرستان، گفت: هرچه در راستای تقویت این خورده فرهنگ ها همگام با موازین اسلام ناب و فرهنگ ملی ایرانی تلاش شود به همان میزان شاهد کاهش ناهنجاری ها در جامعه خواهیم بود.
بشیری زاده عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن شناسایی استعدادهای بالقوه کودکان درمیانی در تربیت و پرورش آنها مطابق با اصول دینی و اسلامی نقش مهمی دارد.
وی یادآور شد: احترام به قانون، رعایت ادب و اخلاق و سعی و پشتکار برای تحصیل علم و مهارت وظیفه کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی برای ساختن جامعه ای پیشرفته و سالم است.
16 مهرماه به عنوان روز جهانی کودک نامگذاری شده است.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.

 

 

 

منبع:ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار