26741
۱۶ مهر ۱۳۹۶
به مناسبت روز جهانی کودک؛

تشکیل موسسات مردم نهاد برای کمک به کودکان کار و خیابانی

هستند کسانی که درد را از نگاه این کودکان می‌خوانند، با این کودکان همدرد می‌شوند و دست به دست هم می‌دهند و یک بنیاد مردم نهاد تشکیل می‌دهند تا «کودکی» را به کودکان هدیه دهند.

به گزارش کودک پرس ، در اتوبوس یا مترو، شاید بارها اتفاق افتاده است که نگاهمان، به نگاه معصومانه و ملتمسانه کودکی، گره بخورد که بسته آدامس یالواشک یا… در دست دارد و از ما می خواهد با خریدن یک دانه از آن ها، دل کودکانه اش را شاد کنیم. دراین موقعیت، شاید خودمان را به ندیدن بزنیم و سرمان را با کار خودمان گرم کنیم؛ شاید فقط یک لبخند تحویل این کودک بدهیم؛

اما هستند کسانی که درد را از نگاه این کودکان می خوانند، با این کودکان همدرد می شوند و دست به دست هم می دهند و یک بنیاد مردم نهاد تشکیل می دهند تا «کودکی» را به کودکان هدیه دهند.

موسسه «طلوع مهر و دوستی» یکی از این مراکز مردم نهاد متشکل از جوانان شهر اصفهان است که به طور خاص فعالیت های خود را برای حمایت از کودکان کار متمرکز کرده است.

این موسسه به افتخار روز کودکان بیانیه ای را به شرح ذیل صادر کرده است.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

سازمان مردم نهاد طلوع مهر و دوستی با حضور خود در جامعه نقشی ماندگار و یگانه از آرمان خواهی و آزادگی و شرافت در سطر سطر فعالیت های اجتماعی جوانان این استان به یادگار گذاشته است. جنبشی که برای کودکان کار و متکی بر عقلانیت و احساساتی است که توأمان در جوانان فعال در زمینه فعالیت های بشردوستانه متبلور می شود.

در ایران اسلامی، سیمای واقعی و شفاف انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سازندگی اجتماعی را می توان در پرتو تلاش ها و مجاهدت های جوانان مشاهده کرد. هرجا که جوشش و کوشش در حوزه کودکان کار به ثمر نشسته است، نشانی از حضور گرم و فعال جوانان به چشم می خورد.
گاهی فاجعه های اتفاق افتاده در خصوص کودکان آن‌قدر عمیق است که درک جوانب آن دشوار می‌شود. خبرهای دل‌خراش داخلی ناشی از تجاوز، قتل و سوء استفاده از کودکان و همچنین حملات گسترده و سازمان یافته برخی عناصر تندرو علیه مسلمانان روهینگیایی در میانمار که در نتیجه آن انسان های بی گناه بسیاری از جمله کودکان جان خود را از دست داده یا از محل سکونت خود آواره گردیده، موجی از خشم و نفرت و انتقام را در کشور به راه انداخته است.
تمامی این اتفاقات داخلی حاکی از عملکرد نادرست برخی از دستگاه های دولتی و سازمان های مردم نهاد و در سطح بین الملل ناشی از نقض فاحش حقوق بشر و اصول بنیادین در کنوانسیون های بین المللی بویژه کنوانسیون حقوق کودک است.
اشتغال کودک، تجاوز، قتل، سوء استفاده، بی سوادی، نژادپرستی، تضاد طبقاتی و ملیتی، حاشیه نشینی… همه این‌ها، نشانه‌هایی از بی کفایتی برخی مسئولین و سازمان های مردم نهاد می باشد که سعی بر حل ریشه ای مسائل در این حوزه را ندارند و درگیر سیاه نمایی جامعه با رسانه ای کردن مسائل حاشیه ای و یا بی توجهی به واقعیت های موجود و پاک کردن صورت مسئله هستند. جریان ها و گروه هایی که با تبلیغات جعلی و بهانه‌هایی همچون حقوق‌بشر و حقوق‌کودکان، دستاویزهای مطلوب دشمنان نظام را در مسائل حقوق‌بشری ایجاد می‌نمایند.

لذا موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی به عنوان عضوی از جامعه و به نمایندگی از طرف نهادهای غیردولتی فعال در حوزه کودکان کار ضمن اعلام تأثر عمیق و همدردی با کودکان در معرض آسیب، مصرانه خواستار واکنش سریع، فوری و قاطع مسئولین دلسوز و انقلابی و تمامی آحاد جامعه بالاخص جوانان نسبت به اتفاقات مذکور در داخل و خارج از ایران می باشد.
نوید مسائلی
مدیرعامل موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی
۱۶ مهر ۹۶

 

منبع: ندای اصفهان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار