موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/کودک پلاس
26625
۱۵ مهر ۱۳۹۶
کارشناسان سازمان ملل

بیشتر پناهجویان روهینگیایی کودک هستند

در میان این کودکان، تعداد زیادی نوزاد وجود دارد که تازه به دنیا آمده اند و در این شرایط سخت بیمار می شوند و یا با مشکل سوء تغذیه روبرو می شوند.

به گزارش کودک پرس ، به نقل از شبکه تلویزیونی اسوشیتدپرس، حدود 60 درصد از بیش از پانصد هزار مسلمانی که در پنج هفته گذشته از میانمار (برمه) به بنگلادش گریخته اند کودک هستند.
در میان این کودکان، تعداد زیادی نوزاد وجود دارد که تازه به دنیا آمده اند و در این شرایط سخت بیمار می شوند و یا با مشکل سوء تغذیه روبرو می شوند؛ والدین آنها به سختی به دنبال غذا و آب آشامیدنی هستند. یکی از این نوزادان محمد توحا نام دارد که تنها 16 روز است در کمپ پناهندگان به دنیا آمده است. او در این مدت به صورت مداوم بیمار بوده است. پزشکانی که در اردوگاه ها حضور دارند می گویند که دارو و امکانات کافی برای درمان بیماران وجود ندارد.
کارشناسان سازمان ملل با محکوم کردن جنایات علیه زنان و کودکان، از مقام های رسمی میانمار خواستند تا هر چه سریعتر خشونت ها علیه زنان و کودکان در استان راخین را متوقف کنند. طی پنج هفته گذشته صدها هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از ترس خشونت های خونین نیروهای امنیتی میانمار به بنگلادش فرار کرده اند.
کمیته حقوق زنان و کودکان سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: «ما به خصوص نگران سرنوشت زنان و کودکانی هستیم که در معرض نقض حقوق خود شامل کشتار، تجاوز، و بی خانمان شدن اجباری هستند». در ادامه این بیانیه آمده است: «این موارد نقض حقوق کودکان و زنان جنایت علیه بشریت به شمار می رود و ما به شدت نگران ناکامی مقام های میانمار برای پایان دادن به نقض حقوق بشر از سوی نیروهای امنیتی و ارتش هستیم».
این در شرایطی است که آوارگان روهینگیا که به تازگی به بنگلادش رسیده اند، اعلام کردند، نیروهای امنیتی و ارتش میانمار تلاش های خود برای بیرون کردن مسلمانان از روستاهای استان راخین و پاکسازی این مناطق را افزایش داده اند.

 

 

منبع:خبرگزاری صداوسیما

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار