251040
۰۵ بهمن ۱۴۰۲
سازمان جهانی بهداشت

یمن با شدیدترین بحران انسانی جهان مواجه است

نماینده سازمان جهانی بهداشت در یمن گفت: امسال ۱۷.۸ میلیون یمنی نیازمند کمک‌های بهداشتی و درمانی بشردوستانه هستند و حدود ۲.۴ میلیون کودک زیر پنج سال در این کشور از سوء تغذیه رنج می‌برند.

به گزارش کودک پرس ، «آرتور بیسیگان» در این باره اظهار داشت: یمن پس از حدود یک دهه جنگ و تنش، همچنان با یکی از شدیدترین بحران های جهان از نظر شرایط انسانی و بهداشتی مواجه است.

وی که در یک کنفرانس خبری در دفتر سازمان ملل در ژنو سخن می‌گفت، افزود: میلیون ها کودک در یمن در شرایط جنگی به دنیا آمده اند و بسیاری از آنها در سایه تنش و درگیری ها بزرگ شده اند.

نماینده سازمان جهانی بهداشت افزود: ملت یمن از ویرانی عمیق، گرسنگی و خشونت رنج برده است. به همین دلیل شایسته زندگی در سایه صلح و پیشرفت هستند.

آرتور بیسیگان همچنین تصریح کرد: در سال جاری، ۱۷.۸ میلیون یمنی نیازمند کمک های بهداشتی و درمانی بشردوستانه هستند و حدود ۲.۴ میلیون کودک زیر پنج سال از سوء تغذیه رنج می برند و فقط ۵۱ درصد از مراکز درمانی این کشور، به طور کامل در حال فعالیت هستند. ۳۶ درصد مراکز درمانی یمن، به طور محدودی فعالیت می کنند.

این مقام سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد: حوادث اخیر در دریای سرخ و حملات به یمن، ممکن است بر پیشرفت های به دست آمده در راستای صلح و ثبات تأثیر منفی بگذارد.

با آغاز تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ۱۵ مهرماه و هدف قرار دادن بی وقفه مناطق مسکونی و مراکز درمانی و آموزشی این منطقه، ارتش و انصارالله یمن اعلام کردند که در حمایت از ملت فلسطین، کشتی‌های رژیم صهیونسیتی و کشتی های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی هستند، هدف قرار می‌دهد، اما کشتیرانی برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت برخوردار هستند.

به دنبال اقدام انصارالله و ارتش یمن در حمله به کشتی های اسرائیلی یا با مقصد بنادر سرزمین های اشغالی، آمریکا و انگلیس قطعنامه ای را علیه یمن در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسانده و حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار