26477
۱۳ مهر ۱۳۹۶
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان خبر داد؛

برگزاری ۷۶ عنوان برنامه در ۲۲ مرکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان

مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با بیان اینکه ۱۵ تا ۲۱ مهر به عنوان هفته ملی کودک نامگذاری شده است گفت: شعار هفته ملی کودک امسال «هر کودک یک نشانه از خداست» درنظر گرفته شده است که این شعار نیز بر اساس مدل های کمیسیون ملی یونسکو انتخاب شده است.

به گزارش کودک پرس ، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با بیان اینکه 15 تا 21 مهر به عنوان هفته ملی کودک نامگذاری شده است گفت: شعار هفته ملی کودک امسال «هر کودک یک نشانه از خداست» درنظر گرفته شده است که این شعار نیز بر اساس مدل های کمیسیون ملی یونسکو انتخاب شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ادامه داد: بر اساس تعاریف صورت گرفته، به افراد دارای رده های سنی بین 6 تا 17 سال کودک و نوجوان گفته می شود.

جمال با اشاره به برگزاری 76 عنوان برنامه در 22 مرکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در هفته ملی کودک افزود: افتتاح نمایشگاه «من از کودکی عاشقت بوده ام» با موضوع ماه محرم، اجرای طرح باران مهر در شاهرود، برگزاری نمایشگاه عکس عاشورایی در دامغان و اجرای طرح کودک در پناه خانواده را از دیگر برنامه های هفته کودک در استان سمنان خواهد بود.

وی به حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که در سالهای اخیر به چالشی مهم برای خانواده ها تبدیل شده است فضای مجازی است که ابعاد منفی و مثبت فراوانی دارد لذا در هفته کودک امسال بنا داریم به این موضوع به طور ویژه بپردازیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تصریح کرد: برای نخستین بار در استان سمنان و در راستای ایمن سازی فضای مجازی در روز 19 مهر همایشی با عنوان صیانت آنلاین از کودکان و نوجوانان در سمنان برگزار خواهد شد.

جمال در بخش دیگری از این نشست خبری با یادآوری اقدامات کانون پرورش فکری برای حمایت از کالای ایرانی گفت: این اداره کل با آغاز سال تحصیلی جدید اقدام به برگزاری نمایشگاه متعدد نوشت افزار در سطح استان کرد که در تمام آنها فقط محصولات تولید داخل به فروش می رسید.

وی از تخفیف 25 درصدی فروش کتابهای تخصصی و 10 الی 15 درصدی محصولات فرهنگی در این نمایشگاه ها خبر داد و افزود: باتوجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان تلاش های زیادی برای ارائه و فروش محصولات ایرانی در آغاز سال تحصیلی جدید صورت داده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به عضویت 38 هزار و 314 کودک و نوجوان در 22 مرکز ثابت و سیار این اداره کل در استان سمنان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در حال حاضر دارای 16 مرکز ثابت و 6 مرکز سیار است.

جمال در پاسخ به سوال خبرنگار مرآت در خصوص سطح خلاقیت در بین کودکان و نوجوانان اظهار کرد: ماموریت اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ارتقای مهارت های ذهنی و خلاقیت در بین این افراد است و خوشبختانه خروجی این برنامه ها نیز در بین جامعه هدف رضایت بخش بوده است.

وی به وجود کودکان و نوجوانان مستعد در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته با هدف ایجاد انگیزه در بین کودکان و نوجوانان استان بویژه در مناطق روستایی، جشنواره سازه ها توسط اداره کل پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد که در سالجاری به صورت ملی برگزار می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعلام خبر ساماندهی 170 کودک کار و بدسرپرست در مرکز سمنان تصریح کرد: آموزش های ویژه این افراد با توجه به نیازهای آنها در حال ارائه است.

جمال با انتقاد از عدم توجه کافی سند تحول نظام اموزش و پرورش به کانون پرورش فکری گفت: معتقدم فصل نخست سند تحول باید به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اختصاص می یافت که این موضوع را به دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرده ایم.

وی با اشاره به جایگاه رسانه ها و مطبوعات در معرفی برنامه ها و ظرفیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد: کارهای تخصصی کانون پرورش فکری باید به افکار عمومی بویژه خانواده ها معرفی شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از وجود 273 هزار جلد با بیش از 18 هزار عنوان کتاب در مراکز این کانون در استان خبر داد و گفت: کلیه کتب موجود در کانون پرورش فکری استان مورد تایید بخش ارزشیابی این کانون قرار گرفته است.

جمال با بیان اینکه بیش از 63 هزار جلد کتاب در 6 ماهه نخست سالجاری به اعضا امانت داده شده است اظهار کرد: در این مدت در بخش روستایی و پست کتاب نیز 12 هزار و 966 جلد کتاب امانت داده شده است که افزایش 13 درصدی را نشان می دهد.

وی به برنامه های کانون پرورش فکری استان در غنی سازی اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از نهادهایی است که علاوه بر تابستان در طول سال نیز ماموریت ساماندهی اوقات فراغت را برعهده دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: میزان برنامه های این کانون در سالجاری بیش از 15 هزار بار بوده است که در بخش های مختلف آن بیش از 163 هزار نفر شرکت کرده اند.

 

منبع: مرآت

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار