26327
۱۲ مهر ۱۳۹۶
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی خبر داد؛

۲هزار کودک آذربایجان غربی در “طرح همسفره” زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گرفتند

مهدی سهیلی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی از تحت پوشش قرار گرفتن ۲هزار کودک در آذربایجان‌غربی به عنوان “طرح همسفره” خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، مهدی سهیلی گفت: امسال سرانه کودکان دچار سوءتغذیه زیر پنج سال در مناطق محروم مرزی استان با رشد ۶۶ درصدی از ۷۲ هزار و ۴۰۰ تومان به ۱۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به این که دو هزار کودک دچار سوءتغذیه زیرپنج سال با همکاری مراکز بهداشتی در سراسر استان شناسایی شده‌اند، بیان کرد: ۶۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در چهار ماهه نخست امسال برای این کودکان هزینه شده است، از این رقم ۱۷۳میلیون و ۷۴۰ هزار تومان به کودکان مناطق محروم مرزی اختصاص یافته است.

سهیلی با بیان اینکه سوءتغذیه کودکان یک مشکل چند وجهی است، گفت: متاسفانه این کودکان در دسترسی به غذاهای متنوع محدودیت دارند و از سوی دیگر مشکلات معیشتی خانوارهای فقیر در مناطق محروم مرزی، می‌تواند زمینه را برای سایر مشکلات فراهم کند.

وی افزود: به همین منظور تغذیه مناسب، فرصتی برای رشد و تکامل مطلوب آنها ایجاد کرده که این فرصت را کمیته امداد امام خمینی برای خانوارها فراهم می‌سازد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌غربی طرح همسفره را جزو طرح‌های موفق کمیته امداد دانست و گفت: ۶۴۴ کودک دچار سوءتغذیه زیر پنج سال در مناطق محروم مرزی استان سکونت دارند که این رقم حدود ۳۲ درصد از کل کودکان زیر پنج سال مبتلا به سو تغذیه شناسایی شده در این استان را تشکیل می‌دهد.

سهیلی با اشاره به سایر نیازهای کودکان زیر پنج سال و لزوم توجه بیش از پیش به آتیه آنها از خیران برای اجرای هر چه مطلوب‌تر طرح همسفره در خواست یاری کرد.

 

منبع: سایت خبری کمیته امداد

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار