موقعیت فعلی شما : خانه/دوران بارداری/مقالات
2625
۰۲ شهریور ۱۳۹۵

هفته سی و هفتم بارداری

مطالب آموزنده و مهم که مادر باید در هفته ی سی وهفتم بارداری خود بداند.

 

کودک شما چگونه تغییر می کند

بچه ی شما می تواند چند روز بیشتر در رحم بماند، اما موعدش به سر رسیده است. او احتمالاً 700/2 گرم وزن و نزدیک به 50 سانتی متر طول دارد، اما حتی پزشک شما هم نمی‌تواند بگوید بچه ی شما در هنگام تولد چقدر بزرگ خواهد بود. در واقع وزن بدن شما احتمالاً از این بیشتر بخواهد رفت اما بچه ی شما همچنان به افزودن وزنش ادامه خواهد داد. در همین زمان مقداری از مایع جنینی شما در حال شروع به جذب مجدد توسط بافت های شماست که اندکی از مایع اطراف بچه ی شما می کاهد. این ممکن است باعث شود احساس کنید که بچه ی شما انگار کمتر حرکت می کند. اما وی عملاً درست به همان اندازه ی قبل فعال است.

از این به بعد رشته کودک آهسته و ثابت خواهد ماند و تنها چربی ذخیره می کنند.

بطور کلی وزن هنگام تولد پسران بیش از دختران است.

برخی از استخوان های او هنوز نرم هستند اما پس از تولد سفت و محکم خواهند شد.

موی سر بسیاری از کودکان در هنگام تولد کامل است و طول موهای آنها ممکن است بین 1.2 تا 3.8 سانتی متر باشد. اگر رنگ موی کودک شما با خود شما یکسان نیست تعجب نکنید. برخی نوزادان هم تنها کمی موی کرک مانند دارند.

وضعیت بدن مادر در هفته سی و هفتم

 

 

4

 

  • در این هفته ها ممکن است دچار احساس گرسنگی شدید شوید.کالری مصرفی صرف ذخیره چربی کودک شما میشود.
  • در این هفته ممکن است فشار کمتری بر روی قفسه سینه و معده خود احساس کنید.این در صورتی ای است که سر کودک رو به پایین قرار گرفته باشد.بنابراین میتوانید راحت تر نفس بکشید و میل شما به خوردن زیادتر میشود.
  • برخی از زنان چار اسهال میشوند این عمل، مسیر سفر کودک را پاکساز ی میکند. اما اگر این حالت شما بیش از یک روز بطول انجامید حتما به پزشک اطلاع دهید.
  • اگر ناف شما بیرون زده نگران نباشید بلافاصله بعد از تولد یا حداکثر چند هفته پس از آن به حالت عادی باز خواهد گشت.
  • خوابها و رویاهای شما تغییر کرده اند؟ در هنگام خواب گمان می کنید رویاهایتان واقعی هستند؟ نگرانیهای ناشی از مادر شدن می تواند موجب اینگونه خواب دیدنها شود.
  • ممکن است تعداد انقباضهای عضلانی براکستون- هیکس بیشتر شده باشند. همچنین ممکن است زمان هرکدام از این انقباضها بیشتر طول بکشند و آزاردهنده تر شده باشند. هنگامی که بروز این انقباضات بیشتر شود ممکن است گمان کنید که زمان زایمان فرا رسیده است. همچنین ممکن است ترشحات لزج و مخاطی واژن نیز افزایش یافته باشد. در دوران بارداری مخاط متراکم و ضخیمی دهانه ورودی رحم را می بندند و نقش حفاظتی دارد، هنگام شروع زایمان این مخاط که “پلاگ موکوسی” نام دارد ممکن است کمی خونی شود و با شروع باز شدن دهانه رحم، خارج شود. به این وضعیت “نمایش خونی” می گویند و اگر در این دوره “نمایش خونی” را مشاهده کردید ممکن است زمان زایمان فرا رسیده باشد. در این زمان هم مانند سایر مواقع در طول بارداری در صورت مشاهده لکه یا خونریزی فورا به پزشک خود اطلاع دهید.
  • خواب شما بسیار سبک و کم می شود. وزن زیاد، باعث کاهش سرعت شما شده و احساس می کنید که جنین در حال افتادن و خارج شدن است. هر چه زمان می گذرد، متخصصان شما را برای نزدیک شدن موعد مقرر چک می کنند. احتمال دارد که همه چیز همان گونه که شما پیش بینی کرده بودید، پیش برود. اما این احتمال را نیز بدهید که این جریان بر خلاف تصور شما پیش رود. حتی احتمال دارد که شما قبل از رفتن برای عمل، تصمیم خود برای تزریق نکردن دارویی را تغییر داده و بخواهید تزریق شود و یا حتی در لحظه آخر عمل سزارین را بخواهید. خود را برای هر گونه تغییر در برنامه آماده کنید و بدانید که این لحظه، لحظه ای است که تا آخر عمر آن را از یاد نبرده و شاکر خواهید بود.

مراقبت های بارداری در هفته سی و هفتم

 

 

مادر

 

 

حدود 2 تا 3 هفته قبل از آنکه زایمان شروع شود ممکن است که متوجه شوید بچه ی شما جهت آماده شدن برای تولد پایین افتاده این موقعیت نتیجه ی نازک شدن رحم و کشیدگی کافی آن برای اجازه دادن به بچه جهت حرکت عمیق تر به درون منطقه ی خاصره تان است. برای شیردادن از سینه داشتن رژیم غذایی مغذی بعد از وضع حمل اهمیتی ویژه دارد. چنانچه به اندازه کافی نخورید بدن شما شیر کمتری در سینه خواهد ساخت. بهترین راه برای افزایش پروتئین وارده به بدن شما در دوران شیردهی استفاده از غذاهای مغذی نظیر : شیر بدون چربی و ماست ماهی و تخم مرغ و نیز غلات سبوس دار است. حبوبات، میوه جات و سبزیجات نقش حیاتی در رژیم غذایی شما دارند.

ترس از ناشناخته ها اغلب ممکن است سبب شود تا شما بدترین تصور را از نتایج داشته باشید. ولی با داشتن اطلاع و تحقیق می توانید بر مشکلات نایل آیید. مشکلاتی همچون بارداری، زایمان، بزرگ نمودن کودک و … همه و همه سبب ایجاد دلهره و ترس در شما میشوند. نگران نباشید ما شما را در تمامی مراحل راهنمایی می کنیم.

برنامه فعالیت مادر در هفته سی و هفتم

 

 

 

مادر

 

 

 

  • می توانید در این هفته ها، از خود عکس بگیرید. بعدها خاطرات جالبی را برای شما یادآوری خواهد کرد.
  • باز هم یادآوری میکنیم که ساک بیمارستان خود را حتما آماده نمایید. ضمنا کارت بهداشتی خود و سایر اطلاعات لازم را نیز درون ساک بگذارید.تا در موقع اضطراری بدنبال آن نگردید.
  • در هفته های آتی فقط باید منتظر باشید. از این موقعیت برای آماده کردن وسایل مربوط به نوزادتان استفاده کنید یا کارهایی را انجام دهید که ممکن است تا مدتی پس از تولد کودک نتوانید به آنها مشغول شوید.
  • مسیر بیمارستان یا زایشگاه را یک بار در زمان بدون ترافیک مرور کنید. شاید بهتر باشد برای رسیدن به آنجا در زمانهای مختلف شبانه روز برنامه ریزی کنید. حتی می توانید به آنجا بروید و از محل ورود، سیستم پذیرش و کارهای مربوط به آن و نیز مدارکی که باید به همراه داشته باشید اطلاع کسب کنید.

ورزش و تأثیر آن در هفته سی و هفتم بارداری

 

 

ورزش

شما باید برای این همه تلاش و ورزش با این وضعیت بدن، به خود جایزه بدهید. پس از ورزش‌های امروز، به دیدن یک فیلم که دوست دارید بروید و یا کتاب یا مجله مورد علاقه خود را بخوانید یا حتی کمی به خود برسید. به آرایشگاه بروید و یا یک جلسه ماساژ بگیرید تا هدیه ای برای تلاش‌هایتان باشد.

 

 

 

منبع  :          مهد پرتال

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار