252004
۱۸ اسفند ۱۴۰۲
آموزش و پرورش

معلم نباید تنها آموزش‌دهنده علم باشد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر آموزش و پرورش به اولویت نخست کشور بدل شود، می‌توانیم گره‌های آینده این کشور را رفع کنیم، گفت: معلم نباید تنها آموزش‌دهنده علم باشد؛ وظیفه دیگر معلم این است که پرورش‌دهنده استعدادها و خلاقیت کودک و نوجوان باشد.

به گزارش کودک پرس ، رضامراد صحرایی در مراسم در اختتامیه دومین رویداد ملی ستاپ (سکوی تحول آموزش و پرورش) که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، اظهار کرد: اگر در گذشته بمانیم محکوم به شکست هستیم، کودکان دنیای متفاوتی را تجربه می‌کنند و ابزار متفاوتی برای آموزش دارند و معلم نباید تنها آموزش‌دهنده علم باشد؛ وظیفه دیگر معلم این است که پرورش‌دهنده استعدادها و خلاقیت کودک و نوجوان باشد.

وی با بیان اینکه عمده مسائل آموزشی در سطوح پایین علم و آموزش هستند، افزود: گاهی دانش بیشتری به کودکان می‌دهیم که باز هم در سطح پایین علم است، اما فناوری‌هایی که به کاربرد دانش کمک می‌کند و موجب می‌شود دانش به زندگی روزمره دانش‌آموزان راه پیدا کند، مورد نیاز است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر آموزش و پرورش به اولویت نخست کشور بدل شود، می‌توانیم گره‌های آینده این کشور را رفع کنیم، مهم این است که در سطوح بالا به آموزش و پرورش توجه شود.

هدف اصلی رویداد ستاپ، ایجاد سکوی هم‌رسان بین چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت با شبکه نوآور و پشتیبان است

ابتدای این مراسم، سیدحسام نوربخش، دبیر رویداد ملی ستاپ با اشاره به پایان دوره دوم این رویداد اظهار کرد: پس از یک پروسه شش‌ماهه از زمان فراخوان، ثبت طرح تا ارزیابی و توانمندسازی، ۹ میلیارد تومان سرمایه توسط ۱۷ تیم‌های نوآور و فناور حوزه تعلیم و تربیت جذب شد.

وی هدف اصلی این رویداد را ایجاد سکوی همرسان بین چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت با شبکه نوآور و پشتیبان دانست و افزود: توانستیم اتفاقات مثبتی را رقم بزنیم، اما هنوز جای کار وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد: با کمک مجموعه‌های حامی این رویداد از جمله وزارت آموزش و پرورش، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، شبکه آموزش سیما و سازمان بسیج مستضعفین بتوان این مهم را رقم زد و سال به سال این تیم‌های نوآور موفق‌تری در زیست‌بوم تعلیم و تربیت دیده شوند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار