251785
۰۹ اسفند ۱۴۰۲
برای اولین بار در ایران

تدوین استانداردهای سواد مالی مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی

برای اولین بار در ایران، شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس اقدام به تهیه و تدوین مجموعه‌ای از استانداردهای سواد مالی، مناسب مخاطب کودک و نوجوانان مسلمان ایرانی کرده است.

به گزارش کودک پرس ، سواد مالی سال‌هاست که در کشورهای مختلف مورد توجه قرار گرفته و برخی از کشورهای توسعه یافته از جمله آمریکا، ژاپن، آلمان، استرالیا و… استانداردهایی برای این کار تدوین کرده‌اند؛ در برخی از این کشورها، آموزش‌های سواد مالی به‌صورت الزامی در مدارس، بر مبنای این استانداردها انجام می‌شود.

ترجمه این استانداردها در قالب کتب و مقالاتی، در ایران نیز وجود دارد؛ اما بعضا این استانداردها با شرایط فرهنگی و اقتصادی کشور ما همخوانی ندارد. از این رو، برای اولین بار در ایران، شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس، اقدام به تهیه و تدوین نسخه اولیه مجموعه‌ای از استانداردهای سواد مالی که مناسب کودکان و نوجوانان مسلمان ایرانی باشد، کرده است.

تلاش شده این استانداردها به جای آنکه مبتنی بر دیدگاه سرمایه‌داری باشد؛ مبتنی بر فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد. این استانداردها، موضوعات مختلفی از جمله کسب درآمد، کارآفرینی، پس‌انداز، شناخت بازارها، مدیریت خطر و بدهی، سرمایه‌گذاری و… را شامل می‌شود.

نسخه اولیه استانداردهای بومی‌سازی شده پس از نهایی‌شدن در اختیار جمعی از کارشناسان و صاحب‌نظران و همچنین معلمان مدارس ابتدایی و متوسطه قرار خواهد گرفت تا با استفاده از نظرات کارشناسی، مجموعه‌ای از استانداردهای سواد مالی برای سنین مختلف تدوین شود.

علاوه بر کتب درسی و سایر کتب آموزشی، این مجموعه از استانداردها برای تولید محصولات مختلفی اعم از کتاب، داستان، بازی، نرم‌افزار و… در حوزه سواد مالی دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف، کاربرد دارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار