251241
۱۷ بهمن ۱۴۰۲
مجتبی همتی‌فر

ارائه بسته حمایتی از کودک و کودکستان‌ها به دولت

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت: سازمان تعلیم و تربیت کودک کشور بسته حمایتی از کودکان و کودکستان‌ها را به دولت ارائه کرده است.

به گزارش کودک پرس ، مجتبی همتی‌فر روز یکشنبه در گردهمایی موسسان کودکستان‌های خوزستان در محل تالار فجر اهواز بیان کرد: این بسته حمایتی ۵۵ بند دارد که از جمله موارد مهم آن می‌توان به موضوع حمایت از کودکستان‌ها، مربیان و سلامت و تغذیه کودکان اشاره کرد.

وی گفت: این بسته حمایتی در کمیسیون مجلس تصویب شده و توسط هیات دولت در حال بررسی است.

همتی‌فر خاطر نشان کرد: تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به دلیل دغدغه مقام معظم رهبری در این حوزه اتفاق افتاده و این مهم نشان دهنده آن است که نظام جمهوری اسلامی ایران برای دوران کودکی و مسائل آن دغدغه‌مند است.

وی عنوان کرد: تا پیش از شکل‌گیری این سازمان پایگاه اطلاعاتی از کودکستان وجود نداشت و امید است با این سازمان شرایط برای ارائه خدمات بیشتر به کودکان این سرزمین فراهم شود.

ایجاد زمینه برای فعالیت بیشتر دغدغه‌مندان حوزه کودک در کشور

معاون وزیر آموزش و پرورش اصل اول سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را مشارکت دادن مردم و دغدغه‌مندان برای رسیدگی به مسائل کودکان دانست.

وی بیان کرد: تاکنون ۶۵۴ هزار کودک توسط سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با هدف حفظ سلامت آن‌ها بیمه شدند.

همتی‌فر ادامه داد: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در دولت سیزدهم برای حمایت هر چه بیشتر از کودکان کشور ایجاد شده و در حال توسعه و پیشرفت است، این سازمان را می‌توان به عنوان گام نخست تعلیم و تربیت دوران کودکی در کشور نام برد.

رییس سازمان تعلیم و تربیت کودک ادامه داد: پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به موسسان کودکستان‌ها در دست بررسی است و در صورت تصویب ابلاغ خواهد شد.

یکهزار کودکستان در خوزستان از سازمان تعلیم و تربیت مجوز فعالیت دریافت کرده و فعال هستند.

از یک سال گذشته فعالیت کودکستان‌ها از زیر نظر سازمان بهزستی خارج شده و به سازمان تعلیم و تربیت واگذار شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار