250995
۰۳ بهمن ۱۴۰۲
تربیت کودکان

تکالیف درسی نباید مانع بازی کودکان شود

یک مشاور کودک و خانواده با بیان اینکه وضعیت تحصیلی در دوران دبستان تعیین کننده آینده تحصیلی دانش‌آموزان نیست گفت: بهتر است والدین دانش‌آموزان در این دوره سنی به فکر تربیت انسان بهتر باشند و کمتر روی نمره تمرکز کنند.

به گزارش کودک پرس ، فرشته کریمی زاده درباره آن دسته از دانش‌آموزانی که تکالیف درسی را به خوبی انجام نمی‌دهند، گفت: قبل از اینکه بخواهیم در مورد انجام تکالیف درسی دانش‌آموزان صحبت کنیم والدین باید بدانند که دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی لازم است بیشتر مهارت‌های زندگی از جمله نحوه برقراری ارتباط درست با والدین و سایر افراد، مهارت دوست‌یابی، ارتباط با طبیعت و.. را همراه با بازی یاد بگیرند و بهتر است والدین دانش‌آموزان در این دوره سنی به فکر تربیت انسان بهتر باشند و کمتر روی نمره تمرکز کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت تحصیلی در دوران دبستان تعیین کننده آینده تحصیلی دانش‌آموزان نیست، ادامه داد: آگاهی والدین از نیاز‌های اصلی کودکانشان موجب می‌شود تا کمتر به نمره، انجام تکالیف و فشار درسی بیش از حد توجه کنند، مقطع ابتدایی سن مهارت‌آموزی است و دانش‌آموز به‌هیچ عنوان نباید تحت فشار درسی قرار بگیرد.

این مشاور کودک و خانواده گفت: تعدادی از دانش‌آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی تکالیف درسیشان را حتی در حد نیاز و معمول انجام نمی‌دهند که برای این مسئله راهکار‌هایی وجود دارد و از جمله آن‌ها این است که در درجه اول والدین باید در انجام وظایف خود الگوی فرزندان باشند و کار‌هایی که به عهده‌شان قرار دارد را به خوبی انجام دهند و مسئولیت پذیر باشند و همچنین توصیه می‌شود ساعاتی از روز را در کنار فرزندشان مطالعه کنند و ساعت خواب منظمی داشته باشند.

کریمی زاده توضیح داد: دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی نیاز دارند با انجام بازی انرژی خود را تخلیه کنند، به همین دلیل نباید انجام تکالیف درسی به نحوی باشد که مانع بازی کردن کودکان شود؛ توصیه می‌شود آموزش کودکان همراه با بازی باشد و برای انجام تکالیف به نحوی برنامه‌ریزی شود که کودکان در طول روز حتما بازی کنند.

این مشاور کودک و خانواده گفت: نکته دیگری که در مورد انجام تکالیف مدرسه وجود دارد این است که دانش‌آموز نباید مسئولیتش را به گردن والدین بیندازد، او باید یاد بگیرد مسئول انجام تکالیفش است و باید خودش در مدرسه پاسخگو باشد.

وی با تاکید بر اینکه کودکان با یکدیگر متفاوت هستند، افزود: نباید دانش‌آموزان را با یکدیگر مقایسه کنیم و با مشاهده دانش‌آموزی که تکالیفش را به خوبی انجام می‌دهد او را با فرزندمان مقایسه کنیم، باید با توجه به شناختی که از ویژگی‌های فرزندمان داریم برای انجام تکالیف برنامه‌ریزی کنیم، به هیچ عنوان نباید از اعمال قدرت و زور برای انجام تکالیف استفاده کنیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار