250710
۲۲ دی ۱۴۰۲
عباس جندقی مطرح کرد:

توصیه‌های ایمنی برای طبیعت‌گردی با کودکان

یک طبیعت گرد، از چگونگی طبیعت گردی به همراه کودک سخن گفت.

به گزارش کودک پرس ، عباس جندقی، در مورد طبیعت گردی با کودک گفت: به طور کلی از زمانی که کودک می‌تواند به صورت چهار دست و پا راه برود، می‌توانیم او را با خود به طبیعت گردی ببریم. در این خصوص باید نکاتی را رعایت کرد. در دنیا بسیار بر این موضوع تاکید می‌شود، چرا اثرات تربیتی خوبی را بر کودک می‌گذارد. زندگی شهری کودک را از طبیعت دور کرده است. لذا ما باید فضای مناسب را برای او مهیا کنیم تا خلاقیت و هوش او بالا برود. هوش کودک با تجربه‌گرایی بالا می‌رود. بهترین سفرها نیز بر اساس تجربه‌گرایی شکل می‌گیرند.

وی در مورد پوشاک مناسب کودکان برای طبیعت‌گردی افزود: لباس کودک بر خلاف تصورات رایج نباید بسیار گرم باشد. پوشاک نخی عرق و رطوبت کودک را در خود نگه می‌دارد و باعث سرماخوردگی او می‌شود. لذا استفاده از پوشاک نازک، اما به تعداد مناسب توصیه می‌شود. به این شکل دمای بدن کودک را با اضافه کردن لباس کم کم تنظیم می‌کنیم.

جندقی اظهار کرد: فرزند من تجربه کردن و ارتباط گرفتن را بسیار دوست دارد. زمانی که او را به بیرون می‌بریم دوست دارد که چیزهای جدید را تجربه و با آن‌ها بازی کند. بچه‌ای که همواره در فضای بسته بماند، از تجربه‌های جدید می‌ترسد. لذا خوب است که ما به عنوان والدین تا حد ممکن به او این امکان را بدهیم که تا در فضایی امن، تجربه کسب کند.

وی در مورد چگونگی برقرار کردن امنیت کودک در طبیعت‌گردی گفت: زمانی که ما به طبیعت‌گردی می‌رویم، بسیار باید مراقب کودک باشیم. برای مثال خانواده‌ای که کودک همراه خود دارد باید حداقل در فاصله ۲۰ متری رودخانه مستقر شود. لذا باید همواره با نقطه خطر فاصله ۲۰ متری حفظ شود، از رفتن به دره‌ها و مکان‌های خطرناک خودداری شود و از محل تجمع حشرات و حیوانات خطرناک فاصله گرفت.

جندقی گفت: بردن کودک به طبیعت باعث می‌شود که بدن کودک با برخی از باکتری‌ها مواجه شده و در مقابل کودکی که همواره در خانه است، در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر شود. متخصصان بر این باورند که آشنایی با برخی از میکروب‌ها بدن کودک را در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر می‌کند. لذا نباید کودک را محدود کنیم و باید اجازه دهیم که با طبیعت آشنا شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار