248526
۱۷ مهر ۱۴۰۲
پویانمایی بچه زرنگ

یکه‌تازی «بچه زرنگ» در سینما و نوشت‌افزار

امروزه تولید یک محصول پویانمایی برای رده سنی کودک و نوجوان برای سودآوری فقط چشم به گیشه سینما‌ها نمی‌دوزد، بلکه بسته به توان و ظرفیت کشور سازنده اقلام دیگری، چون نوشت‌افزار، پوشاک و اسباب‌بازی را نیز دربر می‌گیرد تا در واقع یک چرخه صنعتی چندلایه به حرکت دربیاید.

به گزارش کودک پرس ، تهیه‌کننده پویانمایی بچه زرنگ می‌گوید: در غرفه بچه زرنگ در دهمین نمایشگاه ایران‌نوشت، بیش از ۱۰۰ هزار محصول در ۱۴ دسته عرضه شد که حدود ۱۲ میلیارد تومان فروش داشته است.
این فروش خوب برای اقلام مربوط به نوشت‌افزار در حالی در نمایشگاه ایران‌نوشت رقم خورده که پویانمایی بچه زرنگ ظرف مدت ۱۰ روزی که از اکران آن در سینما‌های کشور می‌گذرد نیز توانسته به سرعت جایگاه فیلم کمدی و پرفروش فسیل را تصاحب کند و خود را تا رده دوم بالا بکشد.
تهیه‌کننده پویانمایی بچه زرنگ مدت‌ها پیش از اکران این اثر در سینما‌ها با نهادهایی، چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای تولید اقلام و محصولات مربوط به قشر کودک و نوجوان وارد مذاکره و همکاری شده بود تا همزمان با اکران فیلم، فروش محصولات نیز آغاز شود. به نظر می‌رسد هنوز پخش گسترده محصولات فرهنگی بچه زرنگ در قالب نوشت‌افزار شکلی سراسری در تمام کشور به خود نگرفته است و با در نظر گرفتن آغاز سال تحصیلی جدید قطعاً اگر این اتفاق رقم می‌خورد شاهد فروش خیره‌کننده و سودآوری زیادی برای این اثر پویانمایی بودیم.
دهمین نمایشگاه ایران‌نوشت از یک‌شنبه ۱۹ شهریور تا جمعه هفتم مهر‌ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران برگزار شد و میزبان غرفه‌های مختلفی در حوزه فروش و عرضه محصولات نوشت‌افزار بود. در این نمایشگاه برند‌های مختلف محصولاتی، چون دفتر، مداد، کیف و سایر لوازم و اقلام مرتبط با نوشت‌افزار را به فروش رساندند.
یکی از غرفه‌های این نمایشگاه متعلق به پویانمایی سینمایی ایرانی «بچه‌زرنگ» بود که عوامل سازنده آن تلاش کرده بودند محصولات مرتبط با کاراکتر‌های ایرانی این اثر را برای سال تحصیلی جدید به دست بچه‌ها برسانند.
پویانمایی سینمایی «بچه زرنگ» محصولی از گروه هنر پویا و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به تهیه‌کنندگی حامد جعفری ساخته شده است.
گروه هنر پویا پیش از این پویانمایی «شاهزاده روم» و «فیلشاه» را هم به تولید رسانده بود که هر دوی این آثار همزمان با اکران و بعد از آن در حوزه مرچندایز، زنجیره‌ای از محصولات را عرضه کرده و با استقبال مواجه شده بودند.
به گفته حامد جعفری، تهیه‌کننده پویانمایی بچه زرنگ، غرفه بچه زرنگ در راستای گسترش محصولات جانبی و تکمیل زنجیره شخصیت‌پردازی برای مخاطب، آثار مختلفی را در چندین رسته عرضه می‌کرد. غرفه «بچه‌زرنگ» در دهمین نمایشگاه ایران‌نوشت بیش از ۱۰۰ هزار محصول در ۱۴دسته عرضه کرد و حدود ۱۲میلیارد تومان فروش داشت.
کوله، جامدادی، پاک‌کن، تراش، خودکار آفیس چهاررنگه، خودکار آفیس هشت رنگه، مدادرنگی ۱۲رنگه، مداد مشکی، مداد قرمز، خمیر سبک خلاقیت، خمیر سنگین بازی، رنگ انگشتی آنتی‌باکتریال شش رنگه، ست چهار تکه ابزار اندازه‌گیری و برچسب نام از جمله این محصولات مرتبط با پویانمای بچه زرنگ به شمار می‌روند.
غرفه بچه زرنگ علاوه بر عرضه محصولات نوشت‌افزار هر روز با تدارک فضایی کوچک میزبان کودکان بود تا نقاشی بکشند.
براساس آمار منتشره از غرفه بچه زرنگ در دهمین نمایشگاه ایران‌نوشت، ببری و بچه زرنگ دو شخصیت محبوب مخاطبان بودند. فروش بچه زرنگ در گیشه سینما‌ها هم رشد روزافزونی را نشان می‌دهد. با وجود بازگشایی مدارس از هفته اول مهرماه و درگیری بچه‌ها با درس، استقبال خوبی از این محصول پویانمایی در سینما‌ها رقم خورده است.
بچه‌زرنگ با سهم ۰۳/۱۹ درصدی، یعنی معادل ۱۰۴ هزار و ۳۸۴ مخاطب برای ۲ هزار و ۸۱۵ سانس و درآمد ۴۷ میلیارد و ۵۲۳ میلیون و ۲۶۵ هزار ریالی و البته دو پله صعود نسبت به یک هفته قبل‌تر جایگاه دوم را به نام خود ثبت کرده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار