249412
۲۴ آبان ۱۴۰۲
کودکان

مزرعه کودک اکسین محیطی امن برای کودکان

مزرعه کودک اکسین اولین مزرعه کودک در ایران با رویکرد طبیعت بوده و شامل بخش های متنوع باز و سرپوشیده نظیر دامپروری، کشاورزی، آشپزی، آزمایشگاه، ورزشی، هنر و روانشناسی می باشد.

به گزارش کودک پرس ، مزرعه کودک اکسین اولین مزرعه کودک در ایران با رویکرد طبیعت بوده و شامل بخش های متنوع باز و سرپوشیده نظیر دامپروری، کشاورزی، آشپزی، آزمایشگاه، ورزشی، هنر و روانشناسی می باشد.

مزرعه کودک اکسین یک مکان برای بازی، سرگرمی و آموزش کودکان در استان مازندارن و شهر آمل است که اولین مزرعه کودک در ایران با رویکرد طبیعت بوده و شامل بخش های متنوع باز و سرپوشیده نظیر دامپروری، کشاورزی، آشپزی، آزمایشگاه، ورزشی، هنر و روانشناسی می باشد.

مزرعه کودک در مجموعه اکسین واقع شده است که امکان اقامت در هتل و شهربازی و بولینگ و مرکز خرید در سیتی سنتر را برای خانواده ها فراهم کرده است، به همین علت مکانی مناسب برای کودکان ۴ الی ۱۶ ساله است که می توانند به صورت مستقل و آزاد و البته تحت نظر تسهیلگران آشپزی کنند،  با حیوانات اهلی از نزدیک در ارتباط باشند، مراحل کاشت داشت و برداشت را تجربه می کنند، به ورزش مورد علاقه خود می پردازند و مناسب با رده سنی خود آزمایش می کنند.

مزرعه کودک اکسین شامل فضاهای متنوع سرپوشیده و باز می باشد. در بخش دامپروری بچه ها می توانند اسب سواری کنند، گوسفندان را به چرا ببرند. در بخش کشاورزی کودکان با زندگی گیاهان آشنا می شوند، بذر می کارند، مراحل مختلف رشد گیاه را از نزدیک می بینند و متوجه تفاوت محصولات باغی، زراعی، گلخانه ای و… می شوند.

در بخش ورزشی کودکان با خلق بازی های گروهی آشنا می شوند. بخش هنری نیز یک مکان بسیار جالب برای کشف استعدادهای هنری کودکان که نقاشی، موسیقی، نمایش خلاق، عروسک گردانی، سفالگری از فعالیت هایی است که در بخش هنری انجام می شود.

در بخش آزمایشگاه امکان تست آزمایش های مختلف شیمی و فیزیک برای گروه های سنی مختلف فراهم شده تا بچه ها بتوانند قوانین فیزیک و شیمی را به صورت تجربی درک کنند.

…بخش آشپزی فرصت آشپزی با محصولات چیده شده توسط کودک در مزرعه را فراهم کرده و بچه ها می توانند پخت غذای مورد علاقه خود را در آشپزخانه انجام دهند.

این مجموعه با رویکرد فرهنگی و علمی و پژوهشی با مدیریت خانم دکتر یعقوبی و هدایت، راهبری  و سیاستگذاری  برادران طاهری پور برنامه های متنوعی را برای کودکان مازندرانی و گردشگران  از سراسر کشور در نظر گرفته است .

اخیرا این مجموعه به خاطر اجرای مسوولیت های اجتماعی گسترده  از سوی اداره کل بهزیستی  مازندران مورد تجلیل قرار گرفته است .

دکتر مریم یعقوبی درباره اقدامات مزرعه کودک اکسین درایفای نقش مسوولیت های اجتماعی این مجموعه بیان کرد : ما در راستای مسوولیت های اجتماعی که برادران طاهری پور برای این مجموعه تعریف کرده اند اقداماتی را با همکاری مجموعه های فرهنگی و اجتماعی شهر انجام داده ایم از جمله این اقدامات همکاری با اداره کل بهزیستی و اداره بهزیستی شهرستان آمل  است .

مدیر مزرعه کودک گفت : تصاویری که مخاطبان مجله هراز امروز مشاهده می کنند مربوط به فعالیت های مشترک مزرعه کودک با سازمان بهزیستی  است که آخرین گروهی که آخرین بار  به مرکز تشریف آورده بودند معلولین ذهنی مرکز رویان بودند.

وی با اشاره به معرفی فعالیت های  اورژانس اجتماعی در مزرعه کودک مطرح کرد :  در طرح معرفی اورژانس اجتماعی  تمامی  خانواده ها و بچه ها در مزرعه کودک با فعالیت بهزیستی در اورژانس اجتماعی آشنا شدند.

.یعقوبی  با اشاره به سایر فعالیت های مشترک مزرعه کودک با اداره بهزیستی آمل گفت : تقریبا تمام زیرگروههای بهزیستی  مهمان مجموعه ما بودند  و با افتخار  به صورت رایگان میزبان  این بچه   ها بودیم .

سعی کردیم در همین زمان چند ساعته کوتاه که این عزیزان مهمان ما هستند با تمام توان روزی شاد و فراموش نشدنی را برای این همراهان رقم بزنیم تا بخشی از نیازهای ویژه و  ضروریشان براورده شود البته درب مزرعه به روی این عزیزان باز است تا  بتوانند از فضای امنی که برایشان وجود دارد استفاده کنند،  حالا این کودک کار یا اگر کودک بد سرپرست یا بی سرپرست یا اوتیسمیک، ناشنوایان و کلیه گروه هایی که زیر مجموعه بهزیستی بودند بهره ببرند .

وی ادامه داد : همانطور که عرض کردم  معاون محترم اداره کل بهزیستی مازندران لطف داشتند و با حضورشان در مجموعه ضمن تشکر از تمامی کادر، با اهدا  لوح  از مجموعه فعالیت های ما  تقدیر کردند .

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار