249618
۰۲ آذر ۱۴۰۲
مهشید سلیمانی

۶ کودک در چهارمحال و بختیاری فرزندخوانده شدند

امسال ۶ کودک برای فرزند خواندگی به خانواده‌های صلاحیت‌دار استان چهارمحال و بختیاری تحویل داده شدند.

به گزارش کودک پرس ، مهشید سلیمانی مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال شش کودک در استان با لحاظ شرایط قانونی به خانواده‌های صلاحیت‌دار برای فرزندخواندگی سپرده شدند که از این تعداد کودک فرزندخوانده دونفر شیرخوار و چهار کودک پسر بالای ۹ سال هستند که به خانواده‌های دارای صلاحیت واگذار شده است.

وی افزود: هم‌اکنون ۳۵۰ خانواده در استان متقاضی فرزندخواندگی هستند که از این تعداد ۱۵۰خانواده شرایط نگهداری از کودکان هستند.

سلیمانی با اشاره به اینکه بیشتر خانواده‌ها متقاضی فرزند شیرخوارند، اضافه کرد: هم‌اکنون ۳۰ کودک در مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست استان حضور دارند که تعداد کودکان شیرخوار در این مراکز کم است.

وی با اشاره به کم بودن استقبال خانواده‌ها برای پذیرش کودکان معلول، ادامه داد: هم‌اکنون دو کودک دارای معلولیت در این مراکز حضور دارند.

سلیمانی افزود: از پارسال ۱۵ کودک از مراکز بهزیستی استان به متقاضیان فرزندخواندگی واگذار شده است که سه مورد از این کودکان دارای معلولیت خفیف تا متوسط و یا دارای بیماری بودند که از این تعداد یک مورد کودک کم‌بینا و دومورد کودک دارای پیگیری درمان به خانواده‌ها برای فرزندخواندگی تعلق گرفته است.

وی اظهار کرد: برای تعلق کودکان معلول به خانواه‌ها محدودیتی وجود ندارد و داشتن شرایط عمومی و تمکن مالی خانواده، سلامت جسم و روان خانواده الزامی است و محدودیت سنی برای پذیرش کودکان معلول وجود ندارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار