249364
۲۲ آبان ۱۴۰۲
محمد حسین رمضانی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پاسخگوی «نیازهای پنهان» نظام آموزشی کشور است

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: فعالیت‌های مبتنی بر «کنش‌گری»، نقش به سزایی در پذیرش نسل کودک ونوجوان دارد و فعالیت‌های کانون پرورش فکری با تکیه بر این اهداف، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، محمد حسین رمضانی در دهمین نشست هماهنگی مدیران‌کل آموزش و پرورش استان گیلان اظهارداشت : با موثر توصیفکردن همنشینی مسئولان فرهنگی و افزایش تعامل و هم گرایی تاکیدکرد: این نشستها به ریلگذاری مسیر همگرایی و برادری کمکمیکند. وی درادامه به اثربخشی برگزاری این نشست‌ها در «بازشناسی ظرفیت‌ها» و «بهره‌گیری از توان‌مندی‌های متقابل» خاطرنشان کرد: ضروری‌است برای ترسیم نقشه راه و چشم‌انداز فعالیت‌های مشترک، برنامه‌های هدف‌مندی داشته‌باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان در توضیح سخنان خود به نیازهای آشکار و پنهان مجموعه‌های فرهنگی اشاره و با خاطرنشان‌کردن قابلیت‌های گسترده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهارکرد: لازم است ضمن  بازشناسی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های این مجموعه، برای ارایه «سفارش کار فرهنگی» به کانون برنامه‌ریزی‌کنیم.

رمضانی در تبیین این سخنان، از لزوم شناسایی هرچه‌بیش‌تر نیازهای پنهان مجموعه‌های آموزش و پرورش سخن‌گفت و افزود: رشد انسانی و پیشرفت انسانیت، از اهداف نظام‌آموزشی کشور است و برای رشد انسانی، آشناسازی مخاطبان با ارزش‌های انقلاب اسلامی و منویات امامین انقلاب، نیازمند کانون و فعالیت‌های خلاقانه این مجموعه هستیم.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های مبتنی بر «کُنش‌گری»، نقش به سزایی در پذیرش نسل کودک ونوجوان دارد و فعالیت‌های کانون پرورش فکری با تکیه بر این اهداف، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت استفاده از گروه‌های جهادی در عرصه‌های فرهنگی و عمرانی تصریح‌کرد: بهره‌گیری از دانش و تخصص  اولیای دانش‌آموزان مدارس نیز سازنده است.

رمضانی درپایان سخنان خود، پیشنهادهایی برای تعامل افزون‌تر با کانون پرورش فکری، نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس و دانشگاه فرهنگیان ارایه‌داد و بر ضرورت پیگیری مصوبه‌ها تاکیدکرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار