249274
۱۹ آبان ۱۴۰۲
فوتبال

جام‌جهانی: قلی‌زاده و نه نوجوان شگفت انگیز برای تماشا

جام جهانی زیر هفده سال از روز جمعه با حضور تیم زیر ۱۷ سال کشورمان در اندونزی آغاز خواهد شد.

به گزارش کودک پرس ، از روز نوزدهم آبان ماه، استعدادهای فوتبال جهان در رقابت‌های جام جهانی زیر 17 سال اندونزی قرار است آغاز شود، آن‌هم در حالی که در حال حاضر تمرکز دنیای فوتبال عمدتا روی فوتبال باشگاهی است، 24 کشور قرار است برای عنوان داری در مسابقات زیر هفده سال به زمین بروند و با یک‌دیگر به رقابت بپردازند و گروه‌بندی مسابقات نیز به شرح زیر است: 
گروه A: پاناما، مراکش، اندونزی، اکوادور
گروه B: مالی، ازبکستان، اسپانیا، کانادا
گروه C: نیوکالدونیا، انگلیس، برزیل، ایران
گروه D: ژاپن، لهستان، آرژانتین، سنگال
گروه E: فرانسه، بورکینافاسو، کره‌جنوبی، آمریکا
گروه F: ونزوئلا، نیوزلند، مکزیک، آلمان

از

هر گروه قرار است تیم های اول و دوم به همراه چهار تیم برتر رتبه سوم به مرحله یک‌هشتم نهایی راه پیدا کنند. این مسابقات که ابتدا در سال 1985 تحت عنوان مسابقات زیر 16 سال آغاز شد اما پس از سه دوره برگزاری تصمیم بر این شد که تنها بازیکنان زیر هفده سال در این تورنمنت شرکت کنند. این تورنمنت که هر دو سال یک بار برگزار می‎‌شود، آخرین بار در سال 2019 به میزبانی برزیل برگزار شد که در نهایت هم برزیل به عنوان قهرمانی رسید. مسابقات امسال برای ما ایرانیان نیز از اهمیت خاصی برخورددار است چرا که تیم زیر 17 سال کشورمان نیز در گروهی سخت قرار است با برزیل پرافتخارترین کشور مسابقات، انگلیس قهرمان مسابقات سال 2017 و نیو کالدونیا رقابت کنند.
این مسابقات همان آوردگاهی است که ستارگانی چون گابریل ورون و الساندرو دلپیرو در دوره 1991، فرانچسکو توتی در دوره 1993، رونالدینیو در دوره 1997، فرناندو تورس در دوره 2001، سسک فابرگاس در دوره 2003، تونی کروس در دوره 2007، ماریو گوتزه، ژاکا، ایسکو و موراتا در سال 2009، استرلینگ در دوره 2011، ویکتور اوسیمن در دوره 2015 ، فیل فودن، سانچو، اسمیت رو و فران تورس در دوره 2017 با حضور در آن مسیر آسمان را پیدا کردند و در آسمان بی انتهای فوتبال شروع به درخشش کردند و این دلیلی است در کشور اندونزی به دنبال ستاره‌ای جدید در دنیای فوتبال باشیم.

گائل آلوارز از مکزیک
مکزیک پس از قهرمانی در مسابقات زیر ۱۷ سال کونکاکاف مجوز صعود به جام جهانی را کسب کرد و این قهرمانی با نقش آفرینی آلوارز به عنوان گلزن نخست این مسابقات همراه بود.
این بازیکن 17 ساله که فوتبال باشگاهی خود را در تیم پاچوکا می‌گذراند، یک وینگر تکنیکی است که عمدتاً در سمت چپ بازی می‌کند و از فیزیک خود برای گذر کردن از مدافعان استفاده می‌کند.
آلوارز قبلاً مدتی را در فاینورد به صورت آزمایشی گذرانده و اگر او بتواند قهرمانی‌های خود را در مسابقات قهرمانی قاره در مقیاس جهانی تکرار کند، مطمئناً باشگاه های اروپایی بیشتری متوجه او خواهند شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار