249169
۱۴ آبان ۱۴۰۲
کودکان و نوجوانان معلول

پوشش بیش از ۱۵۰۰ کودک و نوجوان معلول در انجمن خیریه آسوده ماوی اصفهان

رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه توانخواهان آسوده ماوی گفت: این انجمن فعالیت خود را با کمک به ۲۰ نفر معلول آغاز کرد و در حال حاضر تعداد ۱۵۸۳ معلول از سنین زیر شش تا ۱۲ سال تحت پوشش این انجمن قرار گرفته است.

به گزارش کودک پرس ، رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه توانخواهان آسوده ماوی گفت: این انجمن فعالیت خود را با کمک به ۲۰ نفر معلول آغاز کرد و در حال حاضر تعداد ۱۵۸۳ معلول از سنین زیر شش تا ۱۲ سال تحت پوشش این انجمن قرار گرفته است.

محمد کاظمی شنبه سیزدهم آبان ماه_ در جلسه کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان که در محل انجمن خیریه توان‌خواهان آسوده ماوی برگزار شد، اظهار کرد: این انجمن سال ۱۳۸۵ با مجوز استانداری و ثبت قانونی برای ارائه خدمات همه جانبه به معلولان این استان تأسیس شد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۷ سال از تأسیس انجمن آسوده ماوی می‌گذرد، افزود: این انجمن فعالیت خود را با کمک به ۲۰ نفر معلول آغاز کرد که در آن زمان در نوبت خدمات بهزیستی قرار داشتند و در حال حاضر تعداد ۱۵۸۳ معلول تحت پوشش این انجمن قرار گرفته است.

رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه توانخواهان آسوده ماوی تصریح کرد: محل این انجمن با کاربری مسکونی مربوط به دوره پهلوی اول است که این بنا برای این منظور خریداری و با حفظ هویت معماری ساختمان، بازسازی شد.

وی ادامه داد: این بنا به عنوان دفتر مرکزی انجمن انتخاب و بناهای اطراف این مرکز با بافت تاریخی نیز توسط خیرین برای انجمن خریداری شد.

کاظمی با اشاره به اینکه بافت تاریخی اصفهان ظرفیت انجام فعالیت‌های فرهنگی دارد و از این فضاها می‌توان برای جذب گردشگر استفاده کرد، گفت: برای بازسازی این مجموعه ۳ میلیارد و ۱۷۵ میلیون تومان هزینه شده است که سال گذشته از این مبلغ، ۴۰۰ میلیون تومان در شورای ششم مصوب و به انجمن پرداخت شد.

وی ادامه داد: مبلغ درخواستی انجمن خیریه آسوده ماوی از شهرداری اصفهان برای حمایت از بافت تاریخی و بازسازی این محل یک میلیارد تومان بود که این مبلغ طبق نامه‌ای توسط شهردار این کلان شهر به ۵۰۰ میلیون تومان تأیید و در شورای ششم به ۴۰۰ میلیون تومان مصوب شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه توانخواهان آسوده ماوی با اشاره به پذیرش این انجمن از سنین زیر شش تا ۱۲ سال گفت: این انجمن برگزار کننده ۳۶ نوع کلاس برای معلولان در قالب کار درمانی از جمله درمان معلولان و روح درمانی بچه‌ها مانند برگزاری کلاس‌هایی چون قرائت قرآن، کامپیوتر، نقاشی، سرود و غیره است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار