موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/کودک پلاس
24914
۰۳ مهر ۱۳۹۶

پاکسازی غارهای منطقه روستای کنزق سرعین

علیزاده با اشاره به اینکه شهرستان سرعین در مناطق مختلف دارای غارهای متعددی بوده و به ویژه غارهای کنزق دارای قابلیت بالای گردشگری بوده و سالانه از این غارها بازدیدهای بسیاری توسط گردشگران انجام می پذیرد بر اهمیت حفاظت از غارها در این منطقه تاکید کرد.

به گزارش کودک پرس ،رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین گفت: برنامه پاکسازی طبیعت با محوریت غارهای طبیعی و تاریخی روستای کنزق با شعار ‘گردشگری مسوولانه – حفاظت از تنوع زیستی’ با همکاری و هماهنگی نمایندگی حفاظت محیط ‌زیست این شهرستان، سازمان مردم نهاد طبیعت یاران سرعین ، آژانس گردشگری ساوالان گشت سرعین، مهد کودک آیدین گونش و جوامع محلی انجام شد.
ممتاز علیزاده افزود: این برنامه با هدف جلب مشارکت شهروندان در پاکسازی و نظافت عمومی، فرهنگ سازی در زمینه خودداری از رهاسازی زباله در دامان طبیعت، حفظ و نگهداری غارهای طبیعی و تاریخی و همچنین نهادینه کردن نقش غارها در حیات طبیعی جانداران و اهمیت زیستی و زمین شناسی و فرهنگی غارها اجرا شد.
وی گفت: بیشترین حجم پسماندهای جمع آوری شده مربوط به کیسه‌ها و ظروف یک بار مصرف پلاستیکی و همچنین انواع قوطی های آلومینیومی بوده و در این برنامه در راستای کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی از کیسه های زباله تجریه پذیر استفاده شد.
او اظهار کرد: تعدادی کیسه پارچه ای نیز در میان شرکت کنندگان در برنامه توزیع شد و توسط کارشناس این نمایندگی نحوه استفاده و اهمیت جایگزینی این کیسه ها با کیسه های پلاستیکی رایج توضیح داده شد، همچنین افراد شرکت کننده در برنامه از تور گردشگری یاواش تیراختور ساوالان گشت نیز به صورت رایگان بهره مند شدند.
روستای کنزق در سه کیلومتری شرق شهر سرعین قرار گرفته و دارای غارهای متعدد و چشم اندازهای زیبای طبیعی و تاریخی بوده و از نقاط گردشگر پذیر در شهرستان سرعین است.
روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست مشگین شهر نیز گفت: برنامه پاکسازی با هدف فرهنگ سازی در زمینه حفظ محیط زیست و با شعار ‘طبیعت مان در حال نابودیست، باید تغییر را از خود شروع کنیم’ انجام و بخش اعظمی از مسیر منطقه گردشگری پارک جنگلی پاکسازی و زباله های ریخته شده توسط مسافران تابستانی جمع آوری شد.
یوسف محمدی افزود: با توجه به افزایش مسافران و گردشگران در مشگین شهر، لزوم برنامه ریزی متولیان گردشگری برای ساماندهی و مدیریت پسماند مناطق و تفرجگاه ها بیش از پیش احساس می شود.
وی با تقدیر از عملکرد فعالان زیست محیطی این شهرستان، اجرای چنین برنامه هایی را گامی مثبت در ارتقا فرهنگ حفاظت از محیط زیست ذکر کرد.
سرانه تولید پسماند در استان اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است ، سرانه تولید پسماند در کشور حدود ۲۵۶ کیلوگرم برای هر نفر در سال می باشد در حالی که این رقم در استان اردبیل برای هر نفر در سال ۲۷۵ کیلوگرم می باشد. 

 

 

منبع:ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار