موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
208468
۰۸ آبان ۱۳۹۸

نوجوانان گمیشانی بوتیمار مصدوم را تحویل محیط زیست دادند

رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشان گفت: ۲ نوجوان علاقه‌مند به حیات وحش گمیشان یک قطعه بوتیمار مصدوم را پس از یافتن در ساحل به محیط زیست غرب گلستان تحویل دادند.

به گزارش کودک پرس ، علی بیانی افزود: این پرنده به دلیل جراحت در بال، توان پرواز نداشت که پس از ثبت اطلاعات مورفولوژیکی و بیومتری و تیمارداری اولیه، به اداره امور حیات وحش اداره کل محیط زیست گلستان منتقل شد.

 

وی اضافه کرد که با هدف ارتقای سطح مشارکت و تشویق شهروندان برای کمک به حیات وحش از دوستداران و حامیانی که این گونه پرندگان را به محیط زیست تحویل دهند به شیوه های مختلف قدردانی می گردد.

بیانی از مردم خواست که در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مصدوم یا بیمار مراتب را از طریق تلفن ۱۵۴۰ به ادارات محیط زیست اطلاع دهند.

بوتیمار یا غمخورک گونه ای پرنده آبچر از خانواده حواصیلیان به طول ۷۸ سانتیمتر است، ویژگی این پرنده که آن را از دیگر اعضای تیره متمایز می کند، گردن کوتاه است.

سواحل و آبگیرهای بندرترکمن از مامن های حضور پرندگان آبزی و کنار آبزی و بسیاری از انواع پرندگان مهاجر و گونه های بومی است.

 

گلستان از معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است، این استان به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است و به گفته مسوولان محیط زیست ۱۱۴ گونه پرنده مهاجر در این منطقه زمستان گذرانی و بعضا زاد آوری می کنند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار