248801
۲۸ مهر ۱۴۰۲
سازمان بهزیستی کشور

بیش از ۹۰۰۰ کودک در مراکز بهزیستی کشور نگهداری می‌شوند

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: حدود ۹۵۰۰ کودک در ۶۵۰ مرکز نگهداری این سازمان نگهداری می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: حدود ۹۵۰۰ کودک در ۶۵۰ مرکز نگهداری این سازمان نگهداری می‌شوند.

«سعید بابایی»، مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت:  کودکی که از نعمت داشتن پدر یا مادر یا هر دو در برهه ای از زمان حتی کوتاه محروم می شود در معرض فشارهای روانی زیادی قرار می گیرد. بنابراین معتقدیم که هر چه در مراکز نگهداری به این عزیزان خدمت صورت پذیرد باز جای یک خانواده را نمی گیرد.

وی تاکید کرد: برای همین تمام تلاش بهزیستی و شرکای اجتماعی آن این است که در درجه اول در صورت امکان کودک را به خانواده خود بازپیوند کند در درجه بعدی او را وارد خانواده اقوام نسبی خود کند در درجه بعدی شرایط فرزندپذیری او را فراهم خواهد کرد.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: کودکان در خانه های نگهداری بهزیستی همراه سایر همسالانشان به مدرسه می روند، درس می خوانند، در کلاس های مهارت افزایی شرکت می‌کنند و به مسافرت می روند.

بابایی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ تقریبا از نظر اسکان و خوراک و پوشاک این کودکان خیال آسوده تری نسبت به دهه های گذشته داریم اما همان طور که گفته شد بزرگترین خلاء همان عدم حضور خانواده است که با هیچ چیزی پر نمی شود.

وی گفت: نگهداری در مراکز بهزیستی با گذشته تفاوت کرده است. در گذشته شاید در دهه های دور پرورشگاه ها با ظرفیت زیاد از کودکان نگهداری می‌کردند امادر حال حاضر مراکز شبه خانواده ای هستند که با ظرفیت های محدود بین ۱۰ تا ۲۰ کودک و نوجوان در آنها در حال نگهداری هستند و این فرآیند را دنبال می‌کنند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور پیش از این تصریح کرده بود: در بیستم فروردین امسال اصلاحی در آیین نامه اجرایی ماده ۳۶ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست (مصوب ۱۳۹۲) انجام شد که بر اساس آن، قرار است از شیوه های دیگری برای خروج کودکان از مراکز و ورود آنان به خانواده حتی به صورت موقت بهره گرفته شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار