248506
۱۷ مهر ۱۴۰۲
تربیت کودکان

تربیت صحیح کودک زیربنای جامعه سالم و مترقی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل گفت: تربیت صحیح کودک عامل موثر در تقویت هویت فردی و زیر بنای جامعه سالم و مترقی است.

به گزارش کودک پرس ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل گفت: تربیت صحیح کودک عامل موثر در تقویت هویت فردی و زیر بنای جامعه سالم و مترقی است.

حجت‌الاسلام محمدباقر غلامی ۱۷ مهر در جشن «روز کودک» در حوزه علمیه خواهران اردبیل در سخنانی به اهمیت تربیت صحیح کودکان تأکید کرد و گفت: تربیت صحیح و زمینه سازی شکوفا شدن استعدادها نکته مهمی است که باید در کنار توجه به رفاه کودکان مورد توجه والدین قرار گیرد.

وی ابراز محبت به کودکان را در سنین نوجوانی و جوانی عامل مؤثر در تقویت هویت فردی و اجتماعی آنان عنوان کرد و افزود: پدر و مادر نقطه امید و آرامش کودک است. کودکان همواره نیاز به محبت، شادی و حمایت دارند و زمانی هیجانی مثبت و احساسی خوشایند از خود بروز می دهند که نیازهای عاطفی و تمایل به دیده شدن در آنها مرتفع شود و توجه والدین در این راستا در هرسنی بویژه نوجوانی و جوانی امری مهم است و نتیجه اش سلامت روحی و روانی فرزند است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل آشنایی با تعالیم قرآن را اولین سنگ بنای تربیت دینی فرزند عنوان کرد و ادامه داد: اولین سنگ بنای تربیت دینی فرزند آشنایی با تعالیم قران کریم است چنان‌که امام علی(ع) در این رابطه فرموده است: از جمله حقوق فرزند بر پدر و مادر این است که نامی نیکو بر او بنهد و به‌خوبی تربیتش کند و قرآن را به او بیاموزد.

غلامی با تأکید بر اینکه مادران باید در تربیت اسلامی کودکان جدیت داشته باشند، تصریح کرد: نقش مادری و همسری بانوان، به عنوان نقش بی بدیل زنان در جهان آفرینش است که امنیت و سلامت روانی بشر را در درون خانواده تضمین می کند و کسی جز بانوان نمی تواند این رسالت را بر عهده گیرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار