249058
۱۰ آبان ۱۴۰۲
تربیت کودکان

با فحش دادن کودکان چه کنیم؟

کودکان گاهی برای بیان عصبانیت و خشم از فحش دادن استفاده می‌کنند. پس مهم است که به کودک راه‌هایی را بیاموزید که با آن‌ها خشم خود را کنترل و مدیریت کنید.

به گزارش کودک پرس ، درحالی که فحش دادن کودکان در برخی از سنین ممکن است رفتاری طبیعی باشد، اما درصورتی برای ترک آن اقدام جدی صورت نگیرد، می‌تواند به یک عادت تبدیل شود و از کودک فردی بد دهن و بی ادب بسازد. راهکار‌های زیر به شما کمک می‌کند از فحش دادن کودکان تان جلوگیری کنید:

از رفتار‌های جایگزین کمک بگیرید

گاهی اوقات کودکان فحش می‌دهند، زیرا می‌خواهند احساساتی را ابراز کنند که محدودیت دایره واژگانی اجازه این کار را به آنان نمی‌دهد. در این صورت به فحش متوسل می‌شوند.

تمرین کلمات جایگزین و جملات مؤدبانه به جای کلمات توهین آمیز می‌تواند کمک شایانی به جلوگیری از فحش دادن کودکان نماید. هم چنین آموزش کنترل خشم به کودکان می‌تواند رفتار‌های جایگزین بیشتری را برای مدیریت عصبانیت شان به آن‌ها معرفی کند.

علت فحش دادن را ریشه یابی کنید

کودکان به دلیل نداشتن مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی به فحش دادن روی می‌آورند. در این صورت باید این مهارت را به کودک آموزش دهید. هم چنین فحش دادن کودک می‌تواند به عنوان یکی از انواع پرخاشگری به شمار بیاید؛ بنابراین اگر این احتمال مطرح است، باید علت را کشف کنید.

به فحش دادن کودکان نخندید

فحش دادن کودک برای برخی از خانواده‌ها تفریح به شمار می‌رود. متأسفانه در این خانواده‌ها از کودک خواسته می‌شود تا در دورهمی‌ها کلمات خاصی را تکرار کند تا بقیه افراد بخندند.

کنترل خشم را به کودک بیاموزید

کودکان گاهی برای بیان عصبانیت و خشم از فحش دادن استفاده می‌کنند. پس مهم است که به کودک راه‌هایی را بیاموزید که با آن‌ها خشم خود را کنترل و مدیریت کنید.

الگوی خوبی برای کودک تان باشید

از مهم‌ترین دلایل فحاشی کودکان، الگوبرداری از والدین است. آن‌ها از والدین و اطرافیان خود یاد گرفته اند که از کلماتی که حتی معنای آن  را نمی‌دانند، استفاده کنند. پس سعی کنید الگوی مناسبی برای فرزندتان باشید و کلمات مناسبی را به او یاد دهید.

موضوع را تغییر دهید

اگر نسبت به فحش دادن کودک واکنش تند و سریع نشان دهید، کودک لجبازی کرده و سعی می‌کند بیشتر از قبل، از فحش دادن و کلمات زشت استفاده کند، پس سعی کنید موضوع را تغییر دهید تا حواس کودک پرت شود.

کودک را به استفاده از کلمات مؤدبانه تشویق کنید

سعی کنید با جملات زیبا و کلمات مؤدبانه فرزندتان را مورد تحسین و تشویق قرار دهید. بهترین راه برای ترک عادت بد، تمرکز بر روی رفتار خوب است. اینگونه کودک  رفتار پسندیده و کلمات نیکو در کودک به یک عادت تبدیل میشود و استفاده از زبان مؤدبانه و محترمانه را یاد می‌گیرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار