محمد مالمیر سرپرست پزشکی قانونی استان همدان در خصوص این خبر افزود: یک دختر ۹ ساله و پدرش در خودرو شخصی داخل پارکینگ منزل مسکونی به دلیل استنشاق گاز مونو اکسیدکربن که ناشی از روشن بودن خودرو بود ، جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: مونوکسید کربن نام یک گاز بی ‌بو، بی‌ رنگ و بی‌ طعم است که بر اثر ناقص سوختن کربن به وجود می‌آید.

سرپرست پزشکی قانونی استان همدان گفت: هنگام وارد شدن کربن مونواکسید به سیستم تنفسی شخص، بلافاصله با گلبول‌های قرمز شخص ترکیب و باعث می‌شود اکسیژن کمتری به اعضای بدن برسد.

وی یادآور شد: این موضوع باعث خواب آلودگی و احساس خستگی مفرط شده و شخص دچار بیهوشی می‌شود.

مالمیر افزود: افرادی که در یک فضای سربسته در معرض استنشاق این گاز قرار می‌گیرند (مانند افراد مذکور) ابتدا احساس کرختی و خواب آلودگی می‌کنند و در صورتی که مکان را ترک نکنند و یا هوای تازه را تنفس نکنند دچار بیهوشی و در نهایت خفگی می‌ شوند

وی مهمترین علائم مسمومیت حاد با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و درد شکم و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغما عنوان کرد.

سرپرست پزشکی قانونی استان همدان یادآور شد: با توجه به شروع فصل سرما و استفاده همشهریان عزیز از وسایل گرمایشی رعایت نکات ایمنی در نصب وسایل ضروری است تا از هرگونه حادثه دلخراش اینچنینی جلوگیری شود.

در راستای خدمت رسانی و کمک رسانی سریع به مردم اورژانس هوایی همدان ۱۸ مرداد سال ۹۳ راه اندازی شد و از آن زمان تاکنون ۶۵۱ ماموریت توسط اورژانس هوایی انجام شده که در این راستا ۸۰۰ مصدوم از نقاط مختلف به بیمارستان های سطح استان منتقل شدند.