248330
۱۰ مهر ۱۴۰۲
وزیر فرهنگ و ارشاد

آمادگی برای استاندارد سازی ۵۰۰ سالن دانش آموزی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، چشم‌انداز طرح «زنگ سینما» را تشریح کرد.

به گزارش کودک پرس ، وزیر ارشاد با اشاره به مباحث راهبردی و اجرایی زنگ سینما در جلسه اخیر شورای عالی سینما گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد تا به استاندارد سازی ۵۰۰ سالن آموزش و پرورش برای نمایش فیلم کمک کند تا این سالن‌ها به چرخه نمایش زنگ سینما اضافه شوند.
محمدمهدی اسماعیلی افزود: وزیر آموزش و پرورش در تلاش است تا در کم‌ترین زمان اجرایی شدن این طرح را پیگیری کند.
وی گفت: برای استانداردسازی سالن‌ها مذاکرات در حال انجام است، در تهران این کار را شروع کردیم و برای اجرای آن در فرهنگسرا‌ها هم آماده هستیم.
عضو هیئت امنای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره کمک گرفتن از مدارس در این طرح گفت: در حال حاضر ساخت یک سینمای مستقل هزینه بسیاری دارد. آموزش و پرورش آماده است که سالن‌هایش را به چرخه استاندارد سالن‌های سینما اضافه کند و ما می‌توانیم با آن‌ها همکاری داشته باشیم تا بچه‌ها دست‌کم فصلی یک‌بار به سینما بیایند.
اسماعیلی درباره تأثیر حضور دانش‌آموزان در سینما گفت: ما امسال ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز داریم، اگر بتوانیم بخش زیادی از مخاطب را به چرخه تماشاگران سینما اضافه کنیم، روند بسیار خوبی در سینما شکل می‌گیرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به امضای یک تفاهم نامه افزود: به‌زودی در این زمینه تفاهمنامه‌ای منعقد خواهد شد تا بتوانیم بخشی از مخاطبان اصلی کودک و نوجوان را به جمع مخاطبان سینما به ویژه فیلم‌های کودک و نوجوان اضافه کنیم.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان از پانزدهم تا بیستم مهرماه سال جاری (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار