248146
۰۲ مهر ۱۴۰۲
سازمان بهزیستی کشور

کوله مدرسه بیش از هزارکودک نیازمند بهزیستی به همت خیرین پرشد

سرپرست بهزیستی استان زنجان از اجرای پویش مشق سخاوت جهت یاری به دانش آموزان نیازمند تحت پوشش خبرداد و گفت: این پویش از ۱۵ شهریور آغاز شده و تاکنون با یاری خیرین و مردم نیک اندیش استان وکمک بیش از یک میلیارد تومانی آنها کوله مدرسه و لوازم التحریر بیش از هزار کودک نیازمند تحت پوشش تامین شده است.

به گزارش کودک پرس ، دکتر روح الله خدابنده لو با بیان اینکه پویش مشق سخاوت از ۱۵ شهریور آغاز و تا ۱۵ مهر با شعار “کوله دانش آموزان محروم را پر از مهر کنیم” ادامه دارد، افزود: تحصیل کودکان به عنوان آینده سازان ایران نقش مهمی در توسعه جامعه دارد و بهزیستی تلاش می کند تا با یاری کودکان محروم ،کودکان کار و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست قدمی مهمی در جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان بردارد.

وی در خصوص نظارت بهزیستی در نحوه پرداخت شهریه مدارس دانش آموزان خانواده های تحت پوشش ابراز داشت: با تعاملی که با آموزش و پرورش صورت پذیرفته کودکان تحت پوشش با حمایت بهزیستی و آموزش وپرورش بصورت رایگان مشغول به تحصیل هستند.

خدابنده لو با اشاره به اینکه همه ساله با استفاده از ظرفیت خیرین، بسته های لوازم التحریر و نوشت افزار تهیه شده و در بین دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی قرار داده می شود، تصریح کرد: بهزیستی آماده دریافت کمکهای مردمی در خصوص یاری به دانش آموزان نیازمند است و در عین حال نیز سایر کمکهای نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده خیرین را بدست مددجویان تحت پوشش می رساند.

وی با بیان اینکه هیچ کودکی نباید از تحصیل باز بماند افزود: طرح حامی وحمایت از ایتام و کودکان آسیب پذیر، یکی از طرح های موفق بهزیستی است و در حال حاضر ۶۵۰ کودک تحت حمایت بهزیستی هستند و ۵۱۰ حامی بهزیستی را همراهی می کنند و ۳۰۰ کودک چشم انتظار یاری حامیان و خیرین هستند.

سرپرست بهزیستی ادامه داد: رویکرد بهزیستی با اجرای طرح حامی این است که کودکان در کانون خانواده نگهداری شده و مسایل و نیازهای مالی، تحصیلی و درمانی آنها توسط خیران پیگیری شود؛ همچنین شخص خیر تصمیم می‌گیرد به چه میزان به این کودکان کمک کند و در این خصوص محدودیتی وجود ندارد.

این مقام مسئول یادآور شد: خیرین نیکوکار می توانند از کد دستوری #۲۵۰۰۰*۶۶۵۵* و شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۱۷۸۲۱۶۸ و شماره حساب ۴۱۶۸۰۳۴۵۴۱۷۶۶۵۴۸ برای کمک به نیازمندان استفاده کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار