248056
۳۰ شهریور ۱۴۰۲
کتابخانه‌های عمومی

ویژه‌برنامه‌‎های کودک و نوجوان در بوشهر کولاک کرد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: طرح غنی‌سازی اوقات فراغت همزمان با فصل تابستان با اجرای 1500 برنامه ترویجی و آموزشی و امانت بیش از 110 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اجرا شد که در میان این برنامه‌ها، ویژه‌برنامه‌های کودک و نوجوان با استقبال چشمگیری مواجه شد.

به گزارش کودک پرس ، حیدر راهب در این باره گفت: هم‌زمان با فصل تابستان و به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت، برنامه‌های متنوعی از ابتدای این فصل در کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در پنج محور «کارگاه‎های آموزشی، رویدادهای کتابخوانی، ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان، ویژه برنامه‌های مناسبتی و جشنواره و مسابقات» برگزار شد.

وی ادامه داد: با تلاش و همت ویژه کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر بیش از 1500 برنامه فرهنگی و آموزشی ترویجی متنوع تا پایان تابستان برای استفاده علاقه‎مندان و دوستداران کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

وی افزود: از میان برنامه‌های تابستانی کتابخانه‎‌های عمومی استان بوشهر، ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان با استقبال بیشتری همراه شد و 480 برنامه در این حوزه در کتابخانه‌های عمومی استان اجرا شد.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، علاوه بر آن بیش از 300 جلسه معرفی کتاب، 120 جلسه مطالعاتی، 160 برنامه در مناسبت‌های ملی و مذهبی، 92 مسابقه کتابخوانی، 82 کارگاه آموزشی و 4 جلسه نقد و رونمایی کتاب از دیگر برنامه‌‎های اجرا شده بود.

راهب تأکید کرد: همچنین 100 نشست کتابخوان برگزار شد که از این تعداد، 98 نشست کتابخوان در کتابخانه، 5 نشست تخصصی کتابخوان و یک نشست کتابخوان مدرسه‌ای انجام شد. در همین راستا 9 رویداد نمایشنامه‌خوانی در کتابخانه‌ها اجرا و 150 نمایشگاه کتاب از منابع کتابخانه‌ای و دو نمایشگاه فروش کتاب نیز برگزار شده است.

وی بیان کرد: حاصل این فعالیت‌ها و برنامه‌ها و به موجب تلاش‌ها و کوشش‌‎‌های کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در فصل تابستان، جذب 2938 عضو جدید و تمدید عضویت 5277 نفر از اعضا بود. همچنین در طول این فصل، تعداد 110 هزار و 169 کتاب به اعضاء امانت داده شد که بیشترین کتاب امانت داده در حوزه کودک و نوجوان بود و کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌‎های خوب» اثر مهدی آذریزدی پرطرفدارترین کتاب بود که بیشترین آمار امانت را خود اختصاص داد.

راهب سپس به یک برنامه شاخص کتابخوانی این استان در فصل تابستان اشاره و تصریح کرد: مسابقه بزرگ استانی کتابخوانی با محوریت «عفاف و حجاب» نیز برنامه شاخص اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که از ابتدای شهریور آغاز شده و در حال برگزاری است.

به گفته وی، این مسابقه در دو بخش نوجوان (12 تا 17 سال) با کتاب «بی‌پرده با حجاب» و بزرگسال (18 سال به بالا) با کتاب «ستاره‌ها چیدنی نیستند» برگزار می‌شود که بیش از 100 میلیون جوایز نقدی و غیرنقدی برای آن در نظر گرفته شده‌است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر یادآور شد: افزون بر این برنامه‌ها، در همۀ رویدادهای مهم کشور همچون دهۀ امامت و ولایت، روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان (ع)، برنامه‌های مناسبی متعدد با موضوع این ایام در کتابخانه‌های عمومی استان‌بوشهر برنامه‌ریزی و اجرا شد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار