247851
۲۱ شهریور ۱۴۰۲
پایان طرح تابستانه

آموزش بیش از ۱۵ هزار دانش‌آموز و کودک بازمانده از تحصیل خوزستانی در طرح تابستانه مهارت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از پایان اجرای طرح تابستانه مهارت با آموزش بیش از ۱۵ هزار دانش‌آموز و کودک بازمانده از تحصیل خوزستانی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از پایان اجرای طرح تابستانه مهارت با آموزش بیش از ۱۵ هزار دانش‌آموز و کودک بازمانده از تحصیل خوزستانی خبر داد.

شهرام ملایی‌هزاروندی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پایان اجرای طرح تابستانه مهارت، اظهار کرد: طرح تابستانه مهارت از ابتدای تیرماه در سراسر کشور با هدف توانمندسازی دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال آغاز شد و این هفته به پایان رسید.

وی ادامه داد: در طول اجرای این طرح ۱۵ هزار و ۸۲ دانش‌آموز در رشته‌های مختلف مهارتی در حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و صنایع دستی، آموزش‌های مهارتی را در دو بخش دولتی و غیردولتی فراگرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه اکنون در استان خوزستان ۵۵ مرکز ثابت دولتی و حدود هزار و ۲۰۰ آموزشگاه آزاد با مجوز فنی و حرفه‌ای مشغول فعالیت هستند، گفت: در این طرح در بخش مراکز ثابت دولتی ۱۲ هزار و ۳۰۴ نفر و در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای ۲ هزار و ۷۷۸ نفر از آموزش‌های مهارتی رایگان بهره‌مند شدند.

وی یادآور شد: جامعه هدف این طرح ‌دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل سنین ۱۲ تا ۱۸ سال بودند که در این بازه سنی، دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۵سال تحت عنوان مهارت‌آموز و ۱۵ تا ۱۸ سال تحت عنوان کارآموز، آموزش‌های مهارتی را در طول تابستان دریافت کردند.

ملایی‌هزاروندی در پایان گفت: در مجموع دوره‌های آموزشی این گروه در قالب دوره‌های آموزشی ۶۰ تا ۱۲۰ ساعته برگزار شد. ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش‌آموزان و کمک به هدایت تحصیلی، کمک به ایجاد خلاقیت، نوآوری و رشد مهارت‌های کسب و کار در دانش‌آموزان، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی بازماندگان از تحصیل و کمک به هدایت تحصیلی و شغلی آن‌ها، استعدادسنجی، معرفی ظرفیت‌های اشتغال جامعه، مشاغل آینده و آینده مشاغل، آموزش مهارت‌های نرم و مهارت‌های فنی‌ و حرفه‌ای از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح تابستانه مهارت بوده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار