247369
۰۴ شهریور ۱۴۰۲
کانون پرورش فکری

حمایت از آثار تولیدی فعالان فرهنگی در عرصه کودک و نوجوانان

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از حمایت آثار تولیدی فعالان فرهنگی در زمینه انتشار کتاب، فیلم، انیمیشن در عرصه کودک و نوجوانان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، حامد علامتی شامگاه چهارشنبه در نشست با فعالان فرهنگی، ادبی و قرآنی لرستان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: تلاش در زمینه فعالیت‌‌های فرهنگی بسیار ارزشمند است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اهمیت نقش کنشگران عرصه فرهنگ، عنوان کرد: اگر فرهنگ را شکل‌دهی ذهنی رفتار یک جامعه بدانیم ضرورت نقش کنشگران عرصه فرهنگ بسیار ارزشمند متصور می‌شود که در شکل‌‌گیری هویت فرهنگی استان‌ها دخیل هستند.

علامتی با بیان اینکه در جنگ شناختی و ترکیبی لزوم کار فرهنگی در میدان بیش از پیش  اهمیت دارد، عنوان کرد: کار فرهنگی که به زبان ادب و هنر است اهمیت بسیاری دارد.

فعالیت در حوزه ادبیات کهن یکی از روش‌های نوین در جنگ شناختی است

وی فعالیت در حوزه ادبیات کهن و ادبیات بومی و محلی را یکی از روش‌های نوین در مبارزه با جنگ شناختی عنوان کرد و افزود: ما چون با عرصه کودک سر و کار داریم باید حتما به روش‌های غیر مستقیم بتوانیم دامنه تاثیرگذاری بیشتری در زمینه مبارزه با دشمن داشته باشیم.

برنامه‌ریزی در حوزه کودک و نوجوان راهبردی‌ترین تصمیم کشور است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برنامه‌ریزی در حوزه کودک و نوجوان را راهبردی‌ترین تصمیم کشور دانست و افزود: می‌توان با پرورش کودکان آینده کشور را تضمین کرد.

رویکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حمایت از حلقه‌های میانی است

علامتی با تاکید بر اینکه دستگاه حاکمیتی در بازسازی ساختار فرهنگی باید از لایه‌های میانی و کسانی که به صورت خودجوش کار فرهنگی انجام می‌دهند حمایت کند، عنوان کرد: رویکرد کانون پرورش فکری تقویت و حمایت از گروه‌های مختلف مردمی است که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارند.

وی با اشاره به انتشار ۱۵۰ عنوان کتاب چاپ اول و ۳۵۰ عنوان تجدید چاپ در سال جاری گفت: در مجموع ۲ میلیون ۵۰۰ جلد کتاب در کانون، امسال متتشر شده است.

علامتی ترویج کتاب و کتابخوانی را جز اولویت‌های فعالیت‌های کانون توصیف کرد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: آثار تولیدی فعالان فرهنگی همچون کتاب، قصه، فیلم، انیمیشن انواع محتوای تولیدی که در حوزه کودک و نوجوان که شاخصه‌های کانون را داشته باشند مورد حمایت قرار خواهند گرفت همچنین آماده چاپ کتاب به زبان و گویش محلی استان‌ها برای کودکان هستیم.

ساخت مستند ایرانگرد کوچک 

وی به ساخت مستند ایرانگرد کوچک اشاره کرد و گفت: در این مستند قابلیت‌های اجتماعی، طبیعی و بومی محلی برخی استان‌ها به تصویر کشیده می‌شود و یک قسمت ۲۴ دقیقه‌ای برای لرستان ساخته خواهد شد و در شبکه‌های مختلف پخش خواهد شد.

به گزارش کودک پرس ، در این دیدار فعالان فرهنگی، ادبی، مذهبی لرستان به بیان دیدگاه‌های خود با مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پرداختند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار