موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث/گیلان
246762
۰۷ شهریور ۱۴۰۱

گیلان | لزوم افزایش احداث پارک کودک در جهت شهر دوستدار کودک

سرپرست شهرداری رشت گفت: افزایش احداث پارک کودک راهکاری برای جبران کم تحرکی آپارتمان نشینی کودکان و از ضروریات شهر دوستدار کودک رشت است.

به گزارش کودک پرس ،مجتبی خدمت بین دانا در مراسم افتتاح پارک کودک واقع در منطقه دو رشت با بیان اینکه افتتاح چنین پارکی از ضروریات شهر رشت بود، اظهار کرد: امیدواریم افتتاح پروژه پارک کودک زمینه ساز افتتاح پروژه های بزرگ تری برای منطقه دو باشد.

وی افزود: با توجه به فرهنگ آپارتمان نشینی که هم‌اینک حاکم بر جامعه شده اهمیت چنین فضاهایی برای کودکان به عنوان نسل‌های تاثیرگذار کشور دو چندان می‌شود.

سرپرست شهرداری رشت با درخواست از مدیر منطقه دو برای تعریف پروژه‌های بیشتری در حوزه فضای سبز و پارک کودک یادآور شد: شهر فاقد نشاط و شهروندان بدون تحرک نمی‌توانند برای جامعه ما مفید فایده واقع شوند بنابراین فراهم آوردن زیرساخت‌های ورزشی و فضای سبز اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی خاطر نشان کرد: افتتاح این چنین پارکهایی به تنهایی کافی نیست و باید به تجهیز و نگهداری آن نیز از این پس توجه خاص داشته باشیم.

سرپرست شهرداری رشت، کل محوطه پارک کودک را ۱۱۰۰ متر اعلام و اضافه کرد: مساحت این پارک ۳۹۵ مترمربع است و در عرض ۴۵ روز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس شورای شهر رشت در ادامه این مراسم خاطرنشان کرد: چند سالی است که رشت به عنوان شهر دوستدار کودک مطرح شده و شهرداری هم تلاش‌هایی را در همین زمینه انجام داده‌ است اما به واقع تاکنون نتوانسته‌ایم پارامترهای لازمی که برای شهر دوستدار کودک مشخص شده را در شهر رشت به منصه ظهور برسانیم.

واثق کارگرنیا گفت: بدون شک اگر هر یک از ماموریت‌ها و گام‌هایی را که برای شهر دوستدار کودک در نظر گرفته شده عملیاتی کنیم شهر رشت همچون شهر خلاق خوراک می‌تواند به عنوان شهر دوستدار کودک هم ثبت شود.

وی استفاده از توان بخش خصوصی برای تجهیز هر چه بیشتر پارک‌های کودک را هم به عنوان پیشنهاد مطرح کرد و یادآور شد: شهر رشت از دیرباز به شهر اولین‌ها معروف بوده و امیدواریم با همت و با جدیت همه دستگاهها و همه مدیران بتوانیم در راستای ثبت شهر دوستدار کودک نیز موفقیت‌های لازم را کسب کنیم.

یوسف یزدانی مدیر منطقه دو شهرداری رشت در این مراسم با اشاره به راه اندازی پارک کودک خاطرنشان کرد: هدف ما ایجاد فضای امن توام با رفاه برای مادران و فرزندانشان است.

وی با اشاره به برنامه های هفته دولت در شهرداری منطقه دو گفت: آبنمای سعدی و پروژه روشنایی خیابان امام خمینی(ره) نیز در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

گیلان | لزوم افزایش احداث پارک کودک

گیلان | لزوم افزایش احداث پارک کودک

گیلان | لزوم افزایش احداث پارک کودک

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار