246389
۲۵ مرداد ۱۴۰۱

مردم از نابسامانی‌ها در بوستان ویژه مادران و کودکان در مشهد گلایه دارند

تیرماه سال گذشته، پردیس «مادروکودک» در انتهای بولوار امامت افتتاح شد که اتفاقا استقبال زنان و به ویژه مادران مشهدی را به دنبال داشت. این مجموعه یکی از حلقه‌های توسعه فضا‌های سرگرمی و تفریحی است که خلأ یک فضای مناسب برای تفریح و ورزش مادران درکنار فرزندانشان را پر کرده است.

به گزارش کودک پرس ،اما موضوع وسایل بازی، فرهنگ استفاده از این وسایل برای خانواده‌ها و نیز نحوه جای گذاری و تعبیه آن‌ها در بوستان بزرگ مادروکودک، جزو موضوعاتی است که این روز‌ها گلایه شهروندان را به دنبال داشته است.

آسیب رسانی به وسایل بازی توسط بزرگ سالان

محبوبه هدایتی، یکی از اهالی محله استقلال، به مشکلات موجود در پارک مادروکودک اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: دیروز فرزندم را به پارک انتهای امامت (مادروکودک) بردم، اما متاسفانه برخلاف تصورم، اصلا جای مناسبی برای بازی نداشت. بسیاری از وسایل بازی کودکان بر اثر استفاده بزرگ سالان، آسیب دیده و شکسته بود و بچه‌ها نمی‌توانستند از آن‌ها استفاده کنند. داخل یکی از سرسره ها، شکسته بود و هر کودکی که از آن سرمی خورد، پایش زخمی می‌شد. این شهروند تاکید می‌کند: اگر قرار باشد فضای تفریحی به فرزندانمان آسیب برساند که فایده‌ای ندارد. با اینکه این پارک وسایل بازی خاص و درجه یکی دارد، متاسفانه بیشتر آن‌ها آسیب دیده است.

فضای تفریحی توام برای مادر و کودک

ثریا مدبر نیز از مادرانی است که به گفته خودش، تقریبا هرروز به این بوستان می‌آید. او می‌گوید: در اینکه بوستان مادروکودک فضای مناسبی است که مادران می‌توانند راحت‌تر کنار کودکان خود بازی کنند هیچ شکی نیست، اما بهتر بود ابتدا زیرساخت‌های ایجاد آن فراهم می‌شد.

او اضافه می‌کند: اینکه کودکان وسایل بازی داشته باشند و تفریح کنند، خوب است، اما تکلیف مادران چه می‌شود؟ بهتر نبود برای آن‌ها نیز در همین مکان، فضای تفریحی و سرگرمی فراهم می‌شد؟
وی می‌افزاید: پیشنهاد من این است که بازی‌های ترکیبی کودک و مادر در این فضا پیش بینی شود یا اینکه غرفه‌هایی برای انجام بازی‌های فکری مشترک کودک و مادر تعبیه شود تا بتوانند ساعاتی را درکنار هم سپری کنند. پرورش فکر درکنار تفریح و سرگرمی اهمیت بسیاری دارد که به نظر می‌رسد در این بوستان نادیده گرفته شده است.

معضل اشراف داشتن به فضای پارک را حل کنید

فلاحت، شهروند دیگری است که به موضوع دیده شدن پارک از روی پل اندیشه اشاره می‌کند و با اشاره به محل قرار گرفتن این پارک و دیدی که از اطراف به آن وجود دارد، ادامه می‌دهد: درست است که این بوستان، ویژه بانوان است و حتی در قسمت ورودی آن بر رعایت حجاب تاکید شده است، اما متاسفانه خیابان‌های اطراف به ویژه پل اندیشه به آن اشراف دارند.
او اضافه می‌کند: موضوع رعایت حجاب در پارک، کمرنگ است و حال آنکه خیلی از دختران نوجوان و جوان، گوشی به دست درحال عکس گرفتن یا فیلم برداری برای فضای مجازی هستند.

شهروندان، تابع مقررات و قوانین نیستند

پس از پیگیری درخواست شهروندان، مدیر بوستان مادر وکودک مشهد در پاسخ به موضوعات و مشکلات مطرح شده بیان می‌کند: متاسفانه این امر که بزرگ سالان از وسایل بازی کودکان در مجموعه کودک ومادر استفاده می‌کنند، صحت دارد.

فاطمه کدخدا ادامه می‌دهد: به تذکر‌ها و هشدار‌های فراوانی که همکاران و ماموران انتظامات برای استفاده نکردن بزرگ سالان از وسایل بازی می‌دهند، توجهی نمی‌شود و همین امر سبب می‌شود که این وسایل بازی آسیب ببینند و بشکنند. برخی شهروندان تابع مقررات و قوانین نیستند و با وجود اینکه درکنار وسایل بازی تابلوی «ویژه کودکان» نصب شده است، بازهم از آن‌ها استفاده می‌کنند.
او ادامه می‌دهد: البته پیمانکار مربوط به محض اطلاع، برای ترمیم یا تعویض وسایل بازی اقدام می‌کند.

طراحی وسایل بازی ویژه بزرگ سالان

کدخدا بیان می‌کند: در راستای همین موضوع، بانوان تقاضا کردند که برای آن‌ها فضای ورزشی و تفریحی ویژه‌ای ایجاد شود؛ به همین دلیل اقداماتی هم زمان با استقبال از بهار در بوستان انجام گرفت. وسایلی ویژه بزرگ تر‌ها در آن نصب شد؛ ازجمله تاب‌های مادر و کودک که با استقبال فراوانی هم روبه رو شد. تصمیم گرفته ایم در آینده هم وسایل دیگری را ویژه بزرگ تر‌ها طراحی و نصب کنیم.

او در پاسخ به اینکه بانوان پوشش مناسبی ندارند، توضیح می‌دهد: این موضوع صحت ندارد و همان طور که در قسمت ورودی، روی بنر نصب شده بر حفظ حجاب تاکید شده است، در داخل بوستان نیز، پوشش طبق عرف جامعه رعایت می‌شود.
کدخدا درباره موضوع اشراف داشتن خیابان‌ها به بوستان نیز می‌گوید: خیابان‌های اطراف به بوستان مشرف نیستند و تنها از روی پل اندیشه، قسمت محدودی از پارک دیده می‌شود که ماموران انتظامات، هشدار‌های لازم برای رعایت حجاب را به مراجعه کنندگان می‌دهند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار